بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

یادگیری زبان از طریق آموزش آنلاین و مجازی امروزی رایج و استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی به ویژه نرم افزارهای رایگان، برای تمرین روزانه مناسب است.

به گزارش ایمنا یادگیری زبان‌های مختلف برای بسیاری از افراد ضروری است، موفق بودن در یادگیری زبان به فاکتورهای زیادی از جمله منابع آموزشی، روش یادگیری و توانایی زبان‌آموز بستگی دارد. استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین و آفلاین آموزش زبان برای تقویت و یادگیری مؤثر است.

طرز کار اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی:

۱. تعیین زبان مورد نظر برای آموختن

۲. تعیین سطح در آن زبان

۳. شروع آموزش

۴. درخواست تمرین درس‌های پیشین در روزهای بعد

۵. تست و آزمون در پایان هر مجموعه از دروس برای تعیین آمادگی برای مراحل بعدی

مزایای اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی نسبت به کلاس‌:

  • نسبت به کلاس‌های زبان انگلیسی خیلی کم هزینه‌تر هستند
  • هر موقع دلتان خواست می‌توانید زبان انگلیسی را یاد بگیرید
  • نیازی به رفت و آمد برای شرکت در کلاس زبان ندارید
  • روشی جذاب‌تر نسبت به کلاس‌های انگلیسی است

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

رزتا استون (Rosetta Stone)

اپلیکیشن رزتا استون که توسط میلیون‌ها زبان‌آموز در سرتاسر دنیا استفاده می‌شود، بیش از ۲۰ سال است که به صورت مداوم توسط بهترین اساتید آموزش زبان انگلیسی در دنیا ویرایش می‌شود و نسخه جدید آن هر سال منتشر می‌شود و از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند (یادگیری زبان با ترجمه و معنی). برنامه درسی در این اپلیکیشن به گونه‌ای است که از متد immersion یا غوطه‌وری در زبان انگلیسی استفاده می‌کند، حتی وب سایت مجله کامپیوتر (Pcmag) و تاپ تن هم این نرم افزار را جز انتخاب‌های اولیه خود در این زمینه قرار داده‌اند.

این برنامه برای تقویت تلفظ نیز مناسب است زیرا وقتی کلمات را تلفظ می‌کنید این برنامه به شما بازخورد می‌دهد که تلفظ درست بوده یا نه و می‌توانید بدون اینترنت هم از آن استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

دولینگو (Duolingo)

دولینگو یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی است که تا به حال بیش از ۳۰۰ میلیون نصب داشته و هزینه استفاده از آن رایگان است. اپلیکیشن دولینگو ۳۴ زبان مختلف از جمله زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی و… را آموزش می‌دهد. در این اپلیکیشن حتی دوره‌هایی برای یادگیری زبان‌های سریال Game of Thrones و مجموعه فیلم Star Trek وجود دارد. آموزش زبان در اپلیکیشن دولینگو بر پایه‌ی بازی است و طبق ادعایی که سازندگان این اپلیکیشن دارند، ۳۴ ساعت استفاده از دولینگو برابر با یک ترم دانشگاهی آن زبان است.

با گذاشتن زمانی بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه در روز، شما می‌توانید تمام دروس دولینگو را در عرض حدوداً ۳ ماه تمام کنید اما باید در نظر داشته باشید که این اپلیکیشن بیشتر برای یادگیری عبارات و درک مطلب کاربرد دارد و نباید برای مکالمه روان انگلیسی بر روی آن حساب کنید. این اپلیکیشن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند و از آن جایی که دولینگو هر زبانی را از طریق زبان دیگری آموزش می‌دهد، به همین سبب اگر زبان دیگری غیر از فارسی را ندانید، عملاً این اپلیکیشن کاربرد خاصی برای شما نخواهد داشت. اگر بخواهید زبان‌های دیگر را از طریق زبان انگلیسی یاد بگیرید، این برنامه می‌تواند برای شما مفید باشد.

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

ممورایز (Memrise)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise دارای ۴۵ میلیون کاربر فعال است و یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی به‌شمار می‌رود. این برنامه تدریس زبان را با کمک ویدئو انجام می‌دهد و افرادی که به زبان مسلط هستند از طریق ویدئو به سایر زبان‌آموزان تازه وارد، آموزش خواهند داد. درواقع، اپلیکیشن آموزش زبان Memrise با یاری افراد بومی در یک منطقه و به‌صورت عملی زبان را آموزش می‌دهد. برای مثال، شخصی با زبان اصلی (Native) انگلیسی ویدئویی را با زبان‌آموزان به‌اشتراک می‌گذارد تا از طریق آن بتوانند توانایی گفتار خود را تقویت کنند و اصطلاحات جدید بیاموزند.

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise رویکرد تدریس زبان مستقیم (Direct Method) را برای آموزش زبان استفاده می‌کند. در این روش زبان آموزها به‌طور مستقیم در شرایط زبان هدف قرار دارند و مفاهیم فقط به‌وسیله زبان هدف توضیح و تفسیر خواهند شد. به بیانی دیگر، زبان‌آموز در این روش، زبان دوم را همانند زبان مادری خود آموزش می‌بیند. فرض کنید نوزادی تازه به‌دنیا آمده است، هیچ ساختار زبانی منسجمی ندارد و رفته‌رفته با قرارگیری در موقعیت‌های زبانی و شنیداری صحبت‌های والدین با او یا با یکدیگر، ساختار زبانی خود را گسترش می‌دهد تا در طی سال‌ها، ایرادهای آن ساختار رفع شود؛ بنابراین در این روش هیچ ترجمه‌ای صورت نمی‌گیرد و مفاهیم به‌وسیله‌ی زبان هدف و اشیا، تصاویر و… آموزش داده خواهند شد و زبان‌آموز با کمک تمرین‌های شفاهی، مهارت‌های خواندن، نگارش، شنیداری و گفتاری را توسعه می‌دهد.

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise را می‌توان بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی دانست. استفاده از این برنامه نیاز به دقت بالایی دارد تا بتواند مفید واقع شود، زیرا قرار است خود زبان‌آموز نکات مهم را از روی فایل‌های ویدئویی کشف کند و خودآموزی کند.

اپلیکیشن آموزش زبان Memrise همچنین، با استفاده از بازی و آموزش تک‌به‌تک باعث می‌شود نوع تلفظ زبان‌آموز مثل یک فرد بومی شکل بگیرد و بیان آواها با ظرافت خاصی انجام شود؛ البته به‌شرطی که آموزش را جدی بگیرد و عادت مطالعه‌ی روزانه‌ی زبان را در خود ایجاد کند. یکی از نکات مهمی که می‌توان با استفاده از اپلیکیشن Memrise از آن بهره‌مند شد، آموزش ۵ دقیقه‌ای روزانه است. کاربر می‌تواند انواع زبان‌ها، از مکزیکی گرفته تا فرانسوی و انگلیسی یا عربی را مسلط شود، فقط باید روزانه ۵ دقیقه زمان برای یادگیری در نظر بگیرد. اپلیکیشن Memrise بخشی از آموزش‌های خود را به‌رایگان در دسترس قرار داده است و برای استفاده از سایر بخش‌ها باید اشتراک خریداری شود.

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

بابل (Babbel)

اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Babbel که توسط کارشناس‌های آموزش زبان طراحی شده است، میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان دارد. این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی برای مکالمه است که با درس‌های تعاملی، مهارت مکالمه را در کاربران به‌خوبی تقویت می‌کند. بابل در تحقیقات دانشگاه‌های مختلف مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است و بر اساس نتایج به‌دست‌آمده در دانشگاه ایالتی میشیگان، ۹۶ درصد از شرکت‌کنندگان نمره دستور زبان و لغت خود را بهبود بخشیدند و ۷۳ درصد از داوطلبان نیز در مهارت گفتار پیشرفت نشان دادند. طبق تحقیقات دانشگاه ییل تمام شرکت‌کنندگان در مدت سه ماه توانستند تسلط کلامی بیشتری بر زبان دوم پیدا کنند.

علاوه‌بر تحقیقات دانشگاهی، در مطبوعات نیز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش مکالمه به زبان انگلیسی را برنامه آموزش زبان Babbel معرفی می‌کنند. درس‌ها در این برنامه به‌صورت تعاملی طراحی شدند و کاربران برای یادگیری زبان فقط به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان در طول روز نیاز دارند. همچنین درس‌ها در این اپلیکیشن بر اساس موضوع‌های تفکیک شده برای موقعیت‌های متفاوت طبقه‌بندی شده‌اند، این موضوع‌ها عبارت‌اند از: اصطلاحات مفید در سفر، اصطلاحات کاربردی در محل کار، اصطلاحات زندگی روزمره و مواردی دیگر که به زبان‌آموز امکان می‌دهد از این طریق به‌راحتی اصطلاحات را طبقه‌بندی کند.

اپلیکیشن آموزش زبان Babbel برای تمام مهارت‌های زبانی تمرین‌هایی را فراهم می‌کند و حتی کاربر می‌تواند با ادای تلفظ لغات، لهجه خود را ارزیابی کند، زیرا این اپلیکیشن به فناوری تشخیص صوت مجهز است و از این فناوری در راستای تقویت تلفظ زبان‌آموزان بهره می‌گیرد. این برنامه برای آموزش چهارده زبان مختلف، بیش‌از شش هزار دوره آموزشی با بیش‌از شصت هزار درس ارائه می‌کند و افراد می‌توانند با اتکا به برنامه مدون آن، مهارت‌های خود را توسعه دهند. این برنامه با پرداخت درون‌برنامه‌ای برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس قرار دارد.

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

بوسو (Busuu)

اپلیکیشن بوسو با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر و در بیش از ۴۵۰ هزار رأی در گوگل پلی امتیاز عالی ۴.۷ را دریافت کرده است. بوسو در همه زبان‌ها فعالیت می‌کند اما برای یادگیری زبان انگلیسی نیز بسیار محبوب است، تاکید و تمرکز این برنامه روی زبان‌های اسپانیایی، ژاپنی، انگلیسی و فرانسه است.

طبق مطالعات ۲۲ ساعت استفاده از این اپلیکیشن آموزش زبان برابر شرکت در یک ترم زبان انگلیسی به صورت خود خوان است. بیشترین تاکید آن بر روی مکالمه و فهم مهارت‌های گفتاری و شنیداری زبان است.

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

دراپس (Drops)

دراپس یک اپلیکیشن سرگرم‌کننده و جذاب، با کاربری ساده است که می‌تواند در رشد دایره واژگان کمک شایانی کند. در این برنامه همه لغات بر اساس تصاویر آموزش داده می‌شوند، با کمک برنامه بازی‌محور دراپس شما می‌توانید قطره‌قطره واژگان جدید را بیاموزید و از طریق تصاویر مرتبط آن‌ها را به خاطر بسپارید. همچنین که تمرین هر روزه می‌تواند پیشرفت شما را در این زمینه بسیار سریع‌تر از پیش کند. اگر هزینه ماهی ۱۰ دلار را پرداخت نکنید، مجبورید بین هر دو درس ۱۰ ساعت فاصله بیندازید. اما باز هم به بخش آمارهای مطالعاتی‌تان دسترسی خواهید داشت؛ بخشی که به شما پاسخ‌های درست و غلط و کلمات آموخته‌شده را نشان می‌دهد. اگر هم بر روی یک لغت در این لیست ضربه بزنید، می‌توانید تلفظ آن را دوباره بشنوید.

بهترین اپلیکیشن زبان انگلیسی + آموزش آنلاین از مبتدی تا حرفه‌ای

لرن ایت (LearnIt)

لرن ایت پرطرفدارترین و بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای فارسی‌زبانان است که توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است. این اپلیکیشن در تمام بخش‌های واژگان، گرامر، مکالمه و… آموزش‌های خاصی را طراحی کرده است که کاربری ساده و روانی دارند. این اپلیکیشن فقط برای کاربران اندروید در دسترس است، در این برنامه آموزش زبان از طریق روش GTM (Grammer Translation Method) و به زبان فارسی صورت می‌گیرد. مفاهیم و تعاریف و دستور زبان، هر سه به فارسی ترجمه شده‌اند و آموزش‌ها به صورت صوتی نیز ارائه می‌شوند.

لرن ایت از بهترین اپلیکیشن‌ها برای آموزش زبان به کودکان است اما به طور کامل رایگان نیست، بعد از عبور از سطوح اولیه و آشنا شدن با اپلیکیشن، در صورت مناسب بودن امکان خرید نسخه کامل وجود دارد؛ ‏ این برنامه چندان وارد سطوح حرفه‌ای زبان نمی‌شود و برای آن، باید به صورت تخصصی‌تری آموزش انگلیسی را دنبال کنید.

کد خبر 538617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.