گلزارهای شهدا باید به زیارتگاه تبدیل شوند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گلزارهای شهدا باید به زیارتگاه تبدیل شوند. این کار در برخی از استان‌های کشور ایجاد شده که فضای بسیار زیبا و دلنشین را بوجود آورده است.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز (پنج‌شنبه) ظهر امروز در شورای ترویج و توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت یزد مرکز توسعه معارف اهل بیت است، اظهار کرد: یزدی‌ها در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هم بعد از آن بسیار خوش درخشیدند.

وی با اشاره به لزوم بازبینی در ماموریت‌ها نسبت به شهید و شهادت در سطح کشور، تاکید کرد: نباید هر سازمان به هر شکلی در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کند و شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز به همین منظور ایجاد شده تا فعالیت‌ها منسجم و اثربخش انجام گیرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه مسئولان استان‌ها با خانواده‌های شهدا دیدار و گفت‌وگو داشته باشند، تصریح کرد: بدون شک اگر در هر هفته توسط مسئولان استان‌ها این دیدارها انجام گیرد، بسیار اثربخش و اثرگذار خواهد بود.

طبق قانون فرزندان شاهد و ایثارگر در سطح کشور باید در ادارات مشغول به کار شوند

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه تعدادی از فرزندان شهدا که باید مشغول به کار شوند، مدارک مورد نیاز را ندارند و باید مشاغلی متناسب با مدارک تحصیلی این عزیزان طراحی و برنامه ریزی داشته باشیم، عنوان کرد: طبق قانون فرزندان شاهد و ایثارگر در سطح کشور باید در ادارات مشغول به کار شوند که متاسفانه این مسئله در کشور انجام نشده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مسئله استخدام و تبدیل وضعیت‌های فرزندان شاهد و ایثارگر قوانینی تصویب شده که باید حق مطلب ادا شود.

گلزار شهدا باید به زیارتگاه تبدیل شود،

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه گلزار شهدا باید به زیارتگاه تبدیل شود، گفت: این کار در برخی از استان‌های کشور ایجاد شده که فضای بسیار زیبا و دلنشین را بوجود آورده و برای اینکه در استان دارالعباده این کار به خوبی انجام گیرد می‌توان از ظرفیت خیرین و مردم متدین یزد استفاده کرد.

وی افزود: هر استان را تشویق کرده‌ایم که یک چهره شاخص را مشخص و برای آن فیلم یا سریال ساخته شود و به نمایش گذاشتن فیلم از هر شهید بسیار ارزشمند است.

منبع: دفاع پرس

کد خبر 537890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.