کارگاه «عناصر داستان در ادبیات دفاع مقدس» در کاشان

ازسوی سازمان فرهنگی هنری شهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای تحلیل یادداشت‌ها، خاطرات و داستان‌های مربوط به جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، کارگاه تخصصی «شناخت عناصر داستان در ادبیات دفاع مقدس» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدرس این کارگاه با اشاره به اینکه جنگ به عنوان یک پدیده اجتماعی تمام افراد و جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: اطلاق نام ادبیات دفاع مقدس، ادبیات مقاومت، ادبیات پایداری و ادبیات جنگ، موضوعی چالش برانگیز در ادبیات به ویژه ادبیات داستانی و شعر است.

منیر عسگرنژاد با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس یکی از قوی‌ترین حوزه‌های ادبی در ادبیات شعر و داستانی است، افزود: خمیرمایه اصلی این حوزه از ادبیات را خاطرات و روایت‌ها شامل می‌شود که به خلق پی‌رنگ و فضای داستان کمک می‌کنند.

این نویسنده و فعال حوزه‌های مختلف فرهنگی با اشاره به اینکه زمان و مکان دو عنصر اصلی در صحنه پردازی داستان است، ضمن بررسی زمان‌مندی و زمان‌پریشی در داستان‌ها و رمان‌های جنگ به کارکرد خرده فرهنگ‌ها، بومی‌گرایی و نمود آن در مکان فرضی سنگر و جبهه در ادبیات داستانی و قیاس با نمایش آن در سینمای جنگ پرداخت.

به گزارش ایمنا، در این کارگاه که با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری حوض فیروزه و پاتوق کتاب فیروزه در سازمان فرهنگی هنری شهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، برترین داستان‌ها و رمان‌های دفاع مقدس در ادبیات فارسی معرفی شد.

کد خبر 537408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.