هواپیمای تمام برقی رولزرویس رکورد سرعت را شکست

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که هواپیمای تمام برقی رولزرویس با ثبت حداکثر سرعت ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت، رکورد سرعت را در میان هواپیماهای برقی شکست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هواپیمای تمام برقی رولزرویس به نام روح نوآوری (Spirit of Innovation) دو ماه پس از اولین پرواز خود با رسیدن به سرعت حداکثر ۶۲۳ کیلومتر بر ساعت رکورد سرعت بین هواپیماهای برقی را شکست. این هواپیما به حداکثر سرعت ۵۵۵.۹ کیلومتر بر ساعت در مسیر سه کیلومتری و کمترین زمان رسیدن به ارتفاع سه هزار متری نیز دست پیدا کرد.

به نظر می‌رسد که رکوردهای ذکر شده هنوز به صورت رسمی تأیید نشده‌اند، اما قطعاً این هواپیمای تمام برقی رکورد فعلی ۲۱۳ مایل بر ساعت هواپیمای برقی Extra330 LE زیمنس را با اختلاف قابل توجهی خواهد شکست. رولزرویس پروازهای آزمایشی را ۱۶ نوامبر انجام داد و به منظور دریافت تاییدیه مورد نظر نتایج را به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی ارسال کرده است. هواپیمای تمام برقی روح نوآوری اولین پرواز خود را دو ماه پیش انجام داده است و با گذشت زمان می‌تواند با سرعت بیشتری نیز پرواز کند.

روح نوآوری نوعی هواپیمای کلاسیک است که دارای دو چرخ اصلی در قسمت جلو و یک چرخ فرعی در قسمت عقب است و به موتور ۷۵۰ ولتی و ۴۰۰ کیلوواتی مجهز شده است. هم اکنون هواپیماهای برقی خیلی کاربردی نیست، زیرا چگالی باتری آن‌ها ۵۰ برابر کمتر از سوخت جت است، اما می‌توان از آن‌ها برای سفرهای کوتاه تقریباً ۳۰ دقیقه‌ای استفاده کرد.

کد خبر 537257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.