تاریخچه پنکیک به همراه دانستنی های جالب در مورد آن

تاریخچه پنکیک به صدها سال قبل بازمی‌گردد. این صبحانه خوشمزه و لذیذ که در حال حاضر تنوع زیادی دارد و از خوردن آن لذت میبریم، برای اولین بار در قرن ۱۶ میلادی درست شده و مردم قرون وسطی نیز از آن لذت برده‌اند.

به طور کلی، مواد اولیه برای درست کردن پنکیک، به محل جغرافیایی شما، تاریخ و فرهنگ محل زندگی‌تان، و مواد غذایی‌ای که در این محل در دسترس دارید بستگی دارد. در مقاله امروز قصد داریم شما را با تاریخچه پنکیک آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

اولین دستور پخت رسمی پنکیک به قرن شانزدهم برمی‌گردد. یک آشپز هلندی این دستورالعمل را نوشته است و تصاویر متنوعی نیز برای آن طراحی کرده است. در طول قرون وسطی، پنکیک‌ها دچار تغییراتی شدند و بسیار به پنکیک‌های امروزی شبیه شدند. مردم آن زمان با هر چیزی که در دسترس بود پنکیک درست می‌کردند؛ به عنوان مثال، آرد ذرت یا حتی آرد سیب زمینی. سپس برای طعم دادن به پنکیک از میوه یا مواد شیرین کننده دیگر استفاده می‌کردند.

تاریخچه پنکیک به همراه دانستنی های جالب در مورد آن

پنکیک‌های قدیم با استفاده از سنگ پخت پخته می‌شدند. یعنی سنگ مورد استفاده برای پخت آنها با آتش یا اجاق گرم می‌شد و سپس خمیر روی سنگ داغ پخته می‌شد. مدتی بعد پنکیک‌ها به کشور آمریکا راه پیدا کردند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بومیان آمریکا نسخه مخصوص خود را از پنکیک داشتند. آنها از مواد مشابه، اما جایگزین استفاده می‌کردند. اما در نهایت همه این مدل‌ها به پنکیک‌هایی که امروزه می‌شناسیم تبدیل شدند. در حال حاضر محبوب‌ترین مدل پنکیک از آرد، تخم مرغ، دوغ کره و بیکینگ‌پودر تهیه می‌شود.

مردم نقاط مختلف جهان، نسخه‌های مخصوص به خود را از پنکیک دارند. به عنوان مثال، مردم فرانسه به پنکیک می‌گویند کرپ. مردم استرالیایی اغلب پنکیک را به جای صبحانه برای دسر سرو می‌کنند. مردم آلمان پنکیک را به صورت نوار برش می‌دهند و در کنار سوپ می‌خورند. مردم سوئد نیز به سرخ کردن یا پختن پنکیک و پر کردن آن با میوه و خامه فرم گرفته معروف هستند.

بهترین خصوصیت پنکیک این است که به راحتی می‌توان دستور پخت آن را تغییر داد تا با ذائقه هر کسی مطابقت داشته باشد. چه کسی می‌داند که طرز تهیه پنکیک در آینده تا چه حد تغییر می‌کند؟ هر روز یک فرد جدید با ترکیب جدیدی از مواد تشکیل دهنده، یک مدل پنکیک جدید درست می‌کند و قطعاً این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: https://yummynotes.net/blueberry-pancakes-recipe/

کد خبر 536886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.