زینبیه گردشگری شیعی را رونق می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حرم زینبیه ظرفیت جدیدی در اصفهان بوده و گردشگری شیعی را در این شهر رونق داده است، گفت: از این مکان مسیری هم برای پیاده‌روی اربعین ایجاد شده است لذا این مکان می‌تواند برای ایام حج هم به عنوان یکی از محل‌های گردشگری اسلامی دیده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی، صبح امروز (جمعه) در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در استان اصفهان حدود ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد، اخیراً هم طرحی برای ساماندهی به این محله‌ها ابلاغ شده که کارایی لازم را ندارد.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان خواستار بازنگری در این طرح است زیرا از بالا ابلاغ شده و نظرات استان‌ها در آن دیده نشده است، همچنین وظایف دستگاه‌های مختلف به نحوی مشخص نشده که چرخه کامل در برخورد با کارتن‌خواب‌ها، حاشیه‌نشین‌ها و مهاجران مشخص باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اکنون این افراد جمع‌آوری و نگهداری می‌شوند اما پس از سه تا شش ماه مجدداً به چرخه آسیب باز می‌گردند، بنابراین لازم است طرحی ارائه شود که این افراد به چرخه اقتصادی وارد شده و دلایل ریشه‌ای که منجر به ورود آن‌ها به آسیب‌های اجتماعی شده شناسایی و مرتفع شود تا به زندگی عادی بازگردند.

وی با بیان اینکه حرم حضرت زینب بنت موسی (س) ظرفیت جدیدی در اصفهان بوده و گردشگری شیعی را در این شهر رونق داده است، گفت: از این مکان مسیری هم برای پیاده‌روی اربعین ایجاد شده است لذا این مکان می‌تواند برای ایام حج هم به عنوان یکی از محل‌های گردشگری اسلامی دیده شود.

صالحی اضافه کرد: درخواست می‌شود اصفهان هم در قانونگذاری به عنوان یکی از شهرهای زیارتی در نظر گرفته شود تا از امکانات حوزه گردشگری اسلامی بهره‌مند شده و این پایگاه عقیدتی تقویت شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد کل افغانستانی‌هایی که در ایران هستند در اصفهان زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود پس از تحولات افغانستان نیز ۱۰ درصد مهاجران افغانستانی به اصفهان بیایند؛ از آنجایی که بیشتر مهاجران افغانستانی در منطقه زینبیه اصفهان ساکن شده‌اند، توجه و ساماندهی این منطقه ضروری است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هنوز موزه دفاع مقدس اصفهان راه‌اندازی نشده این در حالی است که کلنگ این مجموعه در سال ۷۶ بر زمین خورده است، با توجه به اینکه اصفهان بخشی از تاریخ دفاع مقدس است راه‌اندازی این مجموعه که با هزینه‌ای بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد، ضروری است.

صالحی اضافه کرد: قرار است این موزه به عنوان یک میراث ملی در نظر گرفته شده و مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت دهکده المپیک اصفهان گفت: اخیراً یک استادیوم با حمایت صنایع و ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری درون استانی به بهره‌برداری رسیده که بزرگترین طرح ورزشی پس از انقلاب است، اما همچنان سالن چند منظوره، پیست دوچرخه و ۶۰ درصد از مجموعه استخرهای آن تکمیل نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت ملی قابل توجهی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند جایگزینی برای مجموعه ورزشی آزادی باشد و تا آن مجموعه هم به عنوان یک سرمایه ملی کمتر مستهلک شود.

صالحی اضافه کرد: بستر توسعه این مجموعه فراهم بوده و شهرداری و مجموعه‌های بزرگ ورزشی استان هم برای ساماندهی این مجموعه اعلام آمادگی کرده‌اند که اگر با حمایت ملی به بهره‌برداری کامل برسد می‌توان در حوزه اقتصاد ورزش هم از این ظرفیت استفاده کرد.

کد خبر 536382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.