محمدبیگی: سرمایه‌گذاران با دید باز وارد خور و بیابانک شوند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران باید با دید باز وارد خور و بیابانک شوند تا در آینده استحصال بیشتری از این معدن طبیعی داشته باشیم.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از منطقه خور و بیابانک اظهار کرد: در این منطقه ایده‌های خوبی وجود دارد که اگر دانش‌بنیان شود می‌تواند به فناوری تبدیل‌شده و بازار خوبی را برای صنعت، معدن، متالورژی و شیمیایی ایجاد کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران باید با دید باز وارد این منطقه شوند تا در آینده استحصال بیشتری از این معدن طبیعی داشته باشیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این معدن طبیعی که در خور و بیابانک وجود دارد، منبعی غنی از انواع نمک‌هایی است که به لحاظ پزشکی و شیمیایی مفید بوده که می‌توان به‌عنوان مواد معدنی موردنیاز برای کارخانه‌ها، صنایع و کودهای کشاورزی از آن استفاده کرد.

محمدبیگی تاکید کرد: حوزه دانش‌بنیان کشور باید به‌منظور بررسی نوع کانی‌ها و روش استفاده از شورابه‌های آبشار نمکی خور و بیابانک، حضور جدی در این کویر باارزش داشته باشد.

وی یادآور شد: ذخایر این معدن نمکی برای ساخت ضد یخ و مالچ‌پاشی به منظور جلوگیری از ریزگردها و حفظ محیط زیست قابل استفاده است.

محمد بیگی ادامه داد: برخی کشورها از روش هومیوپاتی (درمان با درصد و غلظت خاصی از محلول‌های نمکی) در طب استفاده می‌کنند؛ از این رو باید مطالعات جامع طب مکمل و جامع‌نگر نیز روی این شورابه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: بی‌شک فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 536246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.