ارزش‌های معنوی اصفهان در دفاع مقدس نشان داده شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است که نسل جدید بداند در گذشته، مردم استان چه زحمات و ایثارگری‌هایی داشتند و یکی از راه‌های انتقال این تاریخ ارزشمند توجه به پروژه موزه دفاع مقدس استان اصفهان است.

عباس حاج‌رسولیها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ارزش‌های معنوی اصفهان در دوران دفاع مقدس در ایران بی‌نظیر است، اظهار کرد: استان اصفهان در عملیات محرم بیش از یک‌هزار شهید داشت که در یک روز ۳۷۰ تن از آن‌ها بر دستان مردم تشییع شدند؛ بدین سبب ۲۵ آبان‌ماه روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام گرفته است و هیچ استانی این افتخار را ندارد.

وی افزود: اصفهان ۱۰ درصد شهدای دفاع مقدس را دارد در حالی که یک شانزدهم جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند. نام نخبگان اصفهان در مهندسی جنگ و عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس می‌درخشد؛ بنابراین لازم است که نسل جدید بداند در گذشته مردم این استان چه زحمات و ایثارگری‌هایی داشتند.

ارزش‌های معنوی اصفهان در دفاع مقدس نشان داده شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید جمعی از اعضای این شورا از پروژه موزه دفاع مقدس استان اصفهان، تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال این تاریخ ارزشمند توجه به این موزه است که باید یک دهه پیش آماده می‌شد، اما به هر تقدیر بهره‌برداری از آن تاکنون به تاخیر افتاده، بنابراین لازم است دستگاه‌های مختلف مانند صنایع بزرگ استان در بهره‌برداری سریع‌تر این موزه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آنچه در پروژه موزه دفاع مقدس اصفهان به چشم می‌آید رویکردی زیبا و فنی است که جای تقدیر دارد، خاطرنشان کرد: لازم است سازمان برنامه و بودجه برای اتمام این پروژه اعتبار ویژه در نظر گیرد. شهرداری نیز به نوبه خود آماده است که ردیف بودجه‌ای برای این امر اختصاص دهد.

حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال‌های گذشته توسط شهرداری برای تکمیل موزه دفاع مقدس هزینه شده و اگر نیاز باشد بازهم کمک خواهیم کرد اما بیش از همه سازمان برنامه و بودجه باید در این زمینه فعال باشد تا در یک سال آینده پروژه موزه دفاع مقدس تکمیل شود.

ارزش‌های معنوی اصفهان در دفاع مقدس نشان داده شود

کد خبر 536014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.