مصرف امگا سه خطر مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش نمی‎‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‎‌دهد که مصرف قرص امگا سه خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را کاهش نمی‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف ایکوزاپنتاتوئیک اسید (EPA) بر خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند. ایکوزاپنتاتوئیک اسید (EPA) یکی از انواع اسیدهای چرب امگا سه است. این ترکیب معمولاً در ماهی‌های آب سرد مانند سالمون، شاه ماهی و ماهی تن یافت می‌شود؛ البته به عنوان مکمل نیز تولید می‌شود اما به دلیل عملکرد و نتیجه خاص حاصل از مصرف آن، دارو نیز نامیده می‌شود.

پژوهشگران به منظور انجام دادن این مطالعه تقریباً دو هزار مرد و زن ۴۰ سال به بالا را مورد ارزیابی قرار دادند؛ این افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند و درگیر علائمی مانند تب، سرفه، گلو درد، تنگی نفس و درد عضلانی بودند. افراد شرکت کننده در مطالعه به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول ایکوزاپنتاتوئیک اسید (EPA) مصرف کردند در حالی که گروه دیگر دارونما استفاده کردند.

افراد گروه اول به مدت سه روز هر ۱۲ ساعت یک بار هشت گرم داروی EPA در قالب سه کپسول همراه با غذا مصرف کردند، سپس به مدت ۲۵ روز هر ۱۲ ساعت یک بار چهار گرم از این دارو را در قالب دو کپسول استفاده کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف این نوع دارو تا حدودی به بهبود بیماری کووید -۱۹ کمک می‌کند، اما خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش نمی‌دهد.

کد خبر 535675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.