چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت

چری آریزو GX یا چری آریزو ۶ محصولی نسبتا لوکس و سدانی سایز متوسط به حساب می آید که با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی، رقیبی برای هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا ۳ است.

به گزارش ایمنا، طراحی زیبا، شرایط فروش اقساطی و امکانات رفاهی متعدد، از برگ‌های برنده Arrizo ۶ در بازار ایران هستند. آریزو ۶ در سبد محصولات چری یک پله بالاتر از آریزو ۵ قرار می‌گیرد؛ هر دو خودرو، از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و جعبه‌دنده اتوماتیک CVT استفاده می‌کنند و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو دارند.

طراحی ظاهری و بدنه چری آریزو ۶

جلوپنجره آریزو ۶ با طرح جدید X و با زمینه مشکی طراحی شده است و خطی کرومی در وسط آن دیده می‌شود. چراغ‌های جلو به صورت ال ای‌دی و کشیده طراحی شده‌اند و چراغ روز با طرح L در قسمت بالای کاسه چراغ قرار گرفته است. سپر جلو با طرحی برجسته با رنگ تلفیقی مشکی طراحی شده است و مه شکن‌ها به صورت خطی افقی در کناره‌های سپر قرار گرفته‌اند.

در کنار خودرو خطی برجسته از بالای گلگیر جلو با شیب ملایمی تا بالای چراغ‌های عقب کشیده شده است؛ در قسمت رکاب پایین درها خط کرومی وجود دارد که با خط کرومی پایین پنجره‌ها هماهنگ شده است. سپر عقب مثل سپر جلو طرح برجسته ای دارد و چراغ‌های عقب کشیده طراحی شده‌اند. خطی کرومی دو چراغ عقب را به هم متصل می‌کند که در وسط آن نشان چری قرار گرفته است. خروجی‌های اگزوز دوگانه با طرحی مستطیلی در گوشه‌ها با حاشیه کرومی قرار گرفته‌اند. در مجموع، طراحی آریزو ۶ نسبت به دیگر محصولات چینی و دیگر محصولات چری، قوی‌تر ارزیابی می‌شود. چری آریزو ۶ از نظر طراحی یک گام رو به جلو برای کمپانی چری محسوب می‌شود.

چری آریزو ۶ با ۴۷۱۰ میلی متر طول، ۱۸۲۵ میلی متر عرض و ۱۴۹۰ میلی متر ارتفاع در رده سدان های بزرگ‌تر از آریزو ۵ قرار می‌گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۶۷۰ میلی متر است. از نظر ابعاد، این خودرو مشابه تویوتا کرولا و هوندا سیویک است.

چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت

طراحی داخلی چری آریزو ۶

فضای کابین چری آریزو ۶، نمایی تماماً مدرن و نسبتاً لوکس دارد؛ استفاده از خطوط و اشکال هندسی ساده اما مدرن در طراحی داشبورد به همراه نمای متقارن پنل کیلومتر شمار و نمایشگر دیجیتال بین نشانگرهای دور موتور و سرعت، صحنه‌ای کاملاً زیبا و خوشایند را از کابین آریزو ۶ به نمایش گذاشته است.

طراحی مدرن کنسول جعبه دنده به همراه استفاده از متریال براق و با کیفیت در این بخش نیز سبب ارتقا نمای کابین شده است. دکمه‌های لمسی دیجیتال در پنل سیستم تهویه نیز در نوع خود جالب توجه و بسیار مدرن طراحی شده است. سطح کیفی متریال به خدمت گرفته شده در ساخت ادوات کابین رضایت‌بخش به نظر می‌رسد؛ در عین حال فرم ارگونومیک صندلی‌ها و کیفیت روکش آنها با دوخت متمایز بعلاوه طرح الماسی نیز یکی دیگر از عوامل مثبت و رضایت‌بخش در کابین چری آریزو ۶ است.

این خودرو برای حضور پنج سرنشین با قد متوسط فضای کافی را ارائه می‌دهد. صندوق عقب نیز فضای نسبتاً قابل قبولی را جهت جای دادن اسباب و وسایل مسافرت در اختیار کاربران می‌گذارد. این ظرفیت با تا زدن صندلی‌های عقب قابل گسترش خواهد بود. در مجموع فضای داخلی کابین چری آریزو ۶، فراتر از یک سدان متعارف به ویژه در میان مدل‌های موجود در بازار ایران است و یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو به حساب می‌آید.

طراحی کابین چری آریزو ۶ توربو به سبکی تقریباً ساده اما آینده‌نگرانه صورت پذیرفته و طراحان با استفاده از خطوط صاف و پدید آوردن اشکال هندسی نه‌چندان پیچیده، ظاهری مدرن خلق کردند.

چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت

آپشن ها و امکانات رفاهی چری آریزو ۶

فرمان کمکی برقی
رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی
شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای
ترمز پارک برقی
اتوهلد
سیستم کنترل پایداری و هرزگردی
حالت رانندگی اسپرت و عادی
دریچه هوای صورت برای سرنشینان عقب
سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی
تریم داخلی چرم (صندلی، فرمان، داشبورد)
سنسور باد لاستیک
دوربین ۳۶۰ درجه
استارت دکمه‌ای
کروزکنترل
آینه‌های کناری تاشو برقی با گرم کن
نورپردازی کابین
صندلی راننده ۶ جهته دستی
سانروف
سنسور پارک عقب
سنسور نور
سامانه رهیاب ماهواره‌ای
چراغ روز
نمایشگر ۹ اینچی با حافظه داخلی
بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند
۴ بلندگو و ۲ تیوتر و ۱ ساب ووفر
استارت دکمه‌ای
روشن شدن خودرو از روی ریموت
نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ و…

مشخصات فنی و موتور چری آریزو ۶

چری آریزو ۶ به یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر مجهز بوده و تحت شرایط استاندارد رکورد شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه را به ثبت رسانده است و یکی از پرشتاب‌ترین سدان‌های چینی موجود در بازار به‌حساب می‌آید. تعامل پیشرانه با گیربکس CVT نیز تا حد زیادی قابل قبول بوده و در رانندگی‌های عادی به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. بنابراین شتاب و عملکرد فنی مناسب نیز از دیگر مزایای چری آریزو ۶ به‌حساب می‌آید.

قدرت پیشرانه در این نسخه از طریق جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو در ۹٫۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را داراست. با اینکه همچنان چری برای آریزو ۶ مانند بسیاری از محصولات خود جعبه دندهCVT را انتخاب کرده است اما مهندسان این کمپانی چینی می‌گویند که سیستم انتقال قدرت آریزو ۶ به‌روزتر از آریزو ۵ است و در حالت تیپ ترونیک یا تعویض دنده مصنوعی می‌تواند یک جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته باشد. نکته مهم در مورد این جعبه دنده این است که در زمان رونمایی از این سیستم انتقال قدرت، به دلیل به روز بودن و کیفیت این سیستم در کمپانی چری، جعبه دنده CVT آریزو ۶ در فهرست ۱۰ جعبه دنده برتر آن زمان در بازار چین شناخته شد. چری آریزو ۶ به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است و در بررسی‌های انجام شده می‌تواند مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۹ لیتر را داشته باشد.

چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر
جعبه دنده CVT
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۲ ثانیه
حداکثر سرعت - کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۶۷۵ طول - ۱۸۱۴ عرض - ۱۴۹۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلیمتر

معایب چری آریزو ۶

  • پیشرانه کم‌حجم
  • حذف برخی امکانات در نسخه عرضه‌شده به بازار ایران
  • قیمت بالا
  • افت قیمت بازار کارکرده

چری آریزو ۶ مدیران خودرو + امکانات، مشخصات فنی، مزایا و قیمت

مزایای چری آریزو ۶

  • ظاهر لوکس و خوش‌پرستیژ
  • کابین مدرن و جادار
  • شتاب مناسب و عملکرد فنی قابل قبول
  • مصرف سوخت پایین
  • امکانات نسبتاً مطلوب و متنوع

قیمت چری آریزو ۶

قیمت خودرو چری آریزو ۶ در آبان ماه ۱۴۰۰، از سوی مدیران خودرو ۷۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 535664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.