آماده‌باش امدادگران اصفهان برای اعزام به مناطق زلزله‌زده جنوب

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان از آماده‌باش امدادگران برای اعزام به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص امدادرسانی به آسیب دیدگان دو حادثه اتوبوس در اصفهان طی هفته اخیر، اظهار کرد: حادثه اول در محور نائین به سمت یزد ۲۰ کیلومتر مانده به شهرستان نائین بود که یک دستگاه اتوبوس با یک تریلر تانکر سوخت برخورد کرد و وقوع حادثه ساعت ۲:۱۰ بامداد اعلام شده بود که تیم‌های امدادگر هلال‌احمر در پایگاه امداد و نجات «ملااحمد» به محض اطلاع از وقوع این حادثه ساعت ۲:۱۶ در محل حادثه برای امدادرسانی به آسیب دیدگان حضور داشتند.

حضور امدادگران در اولین فرصت در محل دو حادثه اتوبوس

وی افزود: در این حادثه اعلام شد اتوبوس حامل ۲۷ سرنشین است و مورد فوتی هم گزارش نشده بود و ۹ مصدوم این تصادف به وسیله امدادگران هلال‌احمر و ۱۶ مصدوم دیگر به وسیله نیروهای اورژانس اصفهان برای تکمیل درمان به بیمارستان منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، تاکید کرد: حادثه دوم ۲۲ آبان ماه امسال در محور شیراز به شهرضا اتفاق افتاد و یک دستگاه اتوبوس ساعت ۴:۱۰ صبح دچار واژگونی شد و تعداد ۹ مصدوم این حادثه مورد ثبت امدادگران جمعیت هلال‌احمر اصفهان قرار گرفت و آماری از مسافران این اتوبوس نداریم به دلیل اینکه تعدادی از مسافران از اتباع افغانستانی بدون مصدومیت محل حادثه را ترک کرده بودند.

کریمی تصریح کرد: راننده این اتوبوس در زیر اتوبوس گرفتار شده بود و با تجهیزات نجات از پایگاه امدادی امین‌آباد رهاسازی انجام گرفت و این راننده به بیمارستان منتقل شد، در این حادثه دو مصدوم تحت درمان سرپایی قرار گرفتند و مابقی با آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی در مورد سرعت عمل امدادگران هلال‌احمر برای امدادرسانی به مصدومان این دو حادثه اتوبوس، گفت: به محض اینکه وقوع حادثه اول به پایگاه‌های ملااحمد در فاصله ۱۰ کیلومتری نائین اطلاع رسانی شد، نیروهای امدادگر بعد از چهار دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و در حادثه واژگونی اتوبوس در محور شهرضا نیز نیروهای امداد و نجات که هفت کیلومتر از محل این حادثه فاصله داشتند بعد از اطلاع‌رسانی با آمادگی کامل در اولین فرصت سر صحنه حادثه حضور پیدا کردند.

اعزام نیرو به مناطق جنوب به هلال‌احمر اصفهان اعلام نشده است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در خصوص وضعیت امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده جنوب کشور، اظهار کرد: روز گذشته به محض اطلاع از وقوع زلزله بزرگ در جنوب کشور ای او سی (EOC) فعال و از این طریق ستاد فرماندهی آی ام اس (IMS) استان اطلاع‌رسانی شد تا همه افراد در این چرخه مدیریتی با توجه به نوع حادثه خود را برای امدادرسانی به آسیب دیدگان برسانند و یا در حال آماده‌باش برای گرفتن دستور باشند.

کریمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زلزله در بندرعباس بود بلافاصله در منطقه شرق اصفهان شهرستان‌های نائین، کوهپایه، اصفهان و اردستان و منطقه جنوب شهرستان‌های شهرضا، سمیرم، مبارکه، دهاقان در حال آماده‌باش و وضعیت قرمز قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای سازمان امداد و نجات استان به حال آماده‌باش بودند تا اگر اعلام نیاز برای اعزام نیروهای امدادرسان شد این کار را انجام دهند، همچنین لجستیک جمعیت هلال‌احمر اصفهان برای انتقال اجناس در حال آماده‌باش بوده و همچنان در این وضعیت قرار دارند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: با توجه به نوع حادثه و اینکه استان حادثه دیده مدیریت این اتفاق را بر عهده دارد، اعلام امدادخواهی برای اعزام نیرو از استان اصفهان تاکنون به هلال‌احمر اعلام نشده است، این در حالی است که جمعیت هلال‌احمر اصفهان آمادگی لازم را برای اعزام نیرو و انتقال اجناس به مناطق زلزله زده جنوب کشور در صورت اعلام نیاز سازمان امداد و نجات کشور دارد.

کد خبر 535469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.