زنجان جزو سه استان برتر در امر واکسیناسیون است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: این استان جزو سه استان برتر در امر واکسیناسیون است و ۸۸ درصد واجدان شرایط دز اول را تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز خالقی، فرماندار زنجان در جلسه ستاد کرونا شهرستان زنجان با بیان اینکه امکانات فرمانداری تنها از آن فرمانداری نیست، اظهار کرد: خوشبختانه وزارت کشور و استانداری با اختصاص هتل سپهر به بیماران کرونایی در این امر پیش قدم بودند.

وی با اشاره به اینکه در امر واکسیناسیون عمومی راهکار تشویقی جایگزین راهکارهای سلبی شود، ادامه داد: کاهش خودروها در طرح بیماریابی به دلیل برنامه‌های اعمالی از تهران بود و باید با قدرت از قبل پای کار باشیم.

خالقی بر استفاده از ظرفیت افراد صاحب نفوذ و مقبول بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌ها تاکید کرد.

در ادامه پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه عادی انگاری هزینه سنگینی به شهروندان تحمیل می‌کند، گفت: استان زنجان جزو سه استان برتر در امر واکسیناسیون است و ۸۸ درصد واجدان شرایط دز اول را تزریق کرده‌اند.

قزلباش با اظهار اینکه هنوز با هدف نهایی و واکسیناسیون بیش از ۸۶ درصد جامعه فاصله داریم، اظهار کرد: استان زنجان در وضعیت فعلی با ۲۰۰ نفر بستری کرونایی با مشکلاتی مواجه است که با اوج‌گیری موج ششم این نگرانی دو چندان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در طرح شهید سلیمانی و بیماریابی به ازای هر نفر ۱۱ تا ۱۲ پیگیری می‌شد که متأسفانه امروز با عادی انگاری و کاهش نظارت‌ها بیماریابی به شش نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلات جدی برای بازگشایی مدارس وجود دارد و نباید برای بازگشایی عجله کنیم، افزود: خوابگاه دانشجویان و اسکان چندین دانشجو در یک محل مشکل جدی‌تری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 535173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.