ارتباط بین اختلالات خواب و بیماری کووید-۱۹

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بعضی از اختلالات خواب خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین اختلالات خواب و بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و پنج هزار و ۴۰۲ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه ۵۶.۴ بود، ۵۵.۶ درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند و ۳۵.۸ درصد آن‌ها نیز به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اختلالات خواب مرتبط با تنفس و هیپوکسی (سطح پایین اکسیژن خون) در خواب خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را افزایش نمی‌دهد، اما هیپوکسی شبانه خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به میزان ۳۱ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، محققان اعلام کردند افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند بیشتر از دیگران از آپنه انسدادی خواب رنج می‌بردند.

نتایج مطالعاتی از این قبیل باعث می‌شود افراد بیش از پیش به اختلالات خواب توجه کنند و به دنبال روش‌هایی برای درمان آن‌ها باشند. زیرا این نوع اختلالات ممکن است خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را افزایش دهد، البته اختلالات خواب باعث بروز بیماری نمی‌شود. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 534671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.