آلودگی هوا تشدید کننده دیابت است

دبیر مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان با اشاره به تأثیر آلودگی هوا بر بیماری دیابت، گفت: آلودگی هوا تشدید کننده دیابت است، آلودگی هوا روی خلق و خوی افراد جامعه تأثیر می‌گذارد و سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی میرلوحی امروز _ چهارشنبه ۱۹ آبانماه_ در نشست خبری با موضوع دیابت در خصوص تأثیر آلودگی هوا بر دیابت، اظهار کرد: بعد از چاقی و اضافه وزن که حدود ۶۰ درصد مردم با آن درگیر هستند و سکته‌های قلبی و مغزی، دیابت سومین بیماری مهم کشور است. آلودگی هوا تشدید کننده دیابت بوده و در دو روز اخیر آلودگی هوا به شدت بالا بوده است. آلودگی هوا روی خلق و خوی افراد جامعه تأثیر می‌گذارد و سبک زندگی افراد را تغییر می‌دهد بسیاری از بیماران دیابتی از افراد بی‌بضاعت هستند.

وی در خصوص مشکلات اصلی استان اصفهان افزود: استان اصفهان با سه مشکل جدی خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین درگیر است.

دبیر مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی (ع) استان اصفهان با اشاره به درصد بالای تأثیر تغذیه بر سلامت انسان، خاطرنشان کرد: سلامت انسان طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، ۶۰ درصد مربوط به تغذیه سالم، ۳۰ درصد ورزش و تحرک و ۱۰ درصد در گرو مابقی مسائل از جمله آلودگی هوا است.

کد خبر 534562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.