۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مزایای قدم زدن در باران چیست؟

قدم زدن در باران باعث بهبود سلامت پوست و مو، تقویت عضلات، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت ذهن و بدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لازم است افراد بدانند که باران باعث بروز سرماخوردگی نمی‌شود، بلکه دمای پایین هوا سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف می‌کند و در این صورت خطر ابتلاء به بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند. اگر افراد هنگام قدم زدن زیر باران لباس گرم بپوشند؛ احتمال بروز سرماخوردگی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. در ادامه به بعضی از مزایای قدم زدن در باران می‌پردازیم:

سلامت پوست و مو

آب باران قلیایی است و حاوی مواد معدنی مضر نیست؛ بنابراین برای پوست و مو افراد بسیار مفید است. رطوبت نیز برای پوست افراد مفید است. زمانی که باران می‌بارد، رطوبت هوا افزایش پیدا می‌کند و به بهبود پوست و موی افراد کمک می‌کند.

تقویت عضلات

زمانی که افراد در روزهای بارانی کنار ساحل و روی شن و ماسه راه می‌روند؛ عضلات بیشتری از بدن درگیر خواهند شد؛ بنابراین قدم زدن روی سطح گل آلود یا لغزنده باعث تقویت شدن عضلات به ویژه عضلات پا می‌شود.

سوزاندن کالری بیشتر

به طور کلی پیاده روی کردن باعث سوزاندن کالری می‌شود، اما قدم زدن در باران سرعت سوزاندن کالری را افزایش می‌دهد. در صورتی که افراد روی سطوح لغزنده قدم بزنند بافت چربی بیشتری را از دست می‌دهند.

تقویت سیستم ایمنی

قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف و حضور در محیط‌های بیرون از منزل به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند. تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در فصل زمستان افزایش پیدا می‌کند، زیرا به اندازه کافی لباس گرم نمی‌پوشند. معمولاً هوا در روزهای بارانی تمیز و عاری از آلاینده‌ها است؛ بنابراین خطر بروز مشکلات سلامتی مربوط به آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

بهبود سلامت ذهن و بدن

برقراری ارتباط با طبیعت مزایای زیادی برای ذهن و بدن افراد دارد؛ برای نمونه، قدم زدن در باران به کاهش استرس و افزایش تولید اندورفین کمک شایانی می‌کند. صدای باران تأثیر بسیار عمیقی بر ذهن افراد می‌گذارد و باعث کاهش استرس می‌شود.

کد خبر 533702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.