راهکارهای طبیعی برای کنترل قند خون

راهکارهای طبیعی به شما کمک می‌کند تا بتوانید قند خون خود را کنترل کنید.

به گزارش ایمنا، کنترل قند خون به ویژه اگر دچار دیابت هستید بسیار مهم است. البته، کنترل و تنظیم قند خون کار ساده‌ای نیست به خصوص اگر سطح آن از قبل کنترل نشده باشد. با این وجود خوشبختانه هنوز هم راه‌هایی است که به طور طبیعی بتوانید قند خود را کنترل کنید. این راه‌ها بستگی به انتخاب یک زندگی سالم دارد؛ بنابراین پنج راه طبیعی برای کنترل و تنظیم قند خون وجود دارد. اگر این پنج برنامه را به صورت مرتب انجام بدهید می‌توانید قند خون خود را تحت کنترل نگه دارید.

۱. برنامه ورزشی منظم

احتمالاً قبلاً این را شنیده‌اید، اما داشتن یک برنامه ورزشی روتین برای سلامتی شما معجزه می‌کند. اگر سطح قند خون شما کمی از کنترل خارج شده باشد، ورزش راه خوبی برای کنترل آن است. نکته مهم در مورد ورزش این است که به شما امکان می‌دهد وزن بدن خود را ثابت نگه دارید. علاوه بر این افرادی که به انسولین حساسیت دارند، ورزش می‌تواند این حساسیت را کاهش دهد یا از بین ببرد. هم چنین ورزش برای افزایش انرژی و تقویت عضلات شما بسیار مفید است.

البته ممکن است داشتن یک برنامه ورزشی منظم سخت به نظر برسد. به همین خاطر شما می‌توانید با پیاده روی در روز به مدت ۳۰ دقیقه و افزایش آن شروع کنید. یا هر کار دیگری را که دوست دارید انجام دهید که در آن تحرک فیزیکی باشد. مثل رقص، دوچرخه سواری، هنرهای رزمی و یا هر چیز دیگر.

۲. افزایش نوشیدن آب

هیدراته ماندن راز سلامتی شماست. علاوه بر این، برای کنترل سطح قند خون بسیار مفید است. چرا که عملکرد کلیه شما را تنظیم می‌کند و خون را هیدراته می‌کند و باعث می‌شود هر دو به خوبی کار کنند. بهتر است آب بدون طعم مصرف کنید. چون آب‌های طعم دار اغلب حاوی قند اضافی هستند و این برای‌تان بیشتر مضر است. اگر زن هستید حدود ۱.۵ لیتر در روز و اگر مرد هستید دو لیتر آب بنوشید.

۳. کاهش مصرف کربوهیدرات

همه ما عاشق کربوهیدرات هستیم. متأسفانه کربوهیدرات‌ها معمولاً به قند تجزیه می‌شوند. اگر تعداد زیادی از آن‌ها را در روز مصرف کنید، سطح قند خون شما می‌تواند به طور چشمگیری افزایش یابد. در عوض، بهتر است در صورت امکان، میزان مصرف کربوهیدرات‌های خود را مشخص کنید. برنامه‌هایی برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند وجود دارد که اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می‌توانند به شما در انجام این کار کمک کنند؛ بنابراین در صورت نیاز به کنترل قند خون، رژیم‌های کم کربوهیدرات اغلب می‌توانند انتخاب خوبی باشند.

۴. کنترل میزان دریافت کالری

هیچکس از شمارش کالری‌ها لذت نمی‌برد، اما اگر با قند خون خود مبارزه می‌کنید، باید این کار را انجام دهید. زیاد هم سخت نیست. کافی است مقدار غذا را اندازه بگیرید و در ترازویی وزن کنید. یا می‌توانید از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید.

۵. مبارزه با استرس

ممکن است این را ندانید، اما استرس در واقع می‌تواند بر سطح قند خون شما تأثیر زیادی بگذارد. چرا که بدن شما هورمون‌های خاصی را هنگام استرس ترشح می‌کند و این به نوبه خود باعث افزایش سطح قند خون می‌شود. یافتن راه‌هایی برای مدیریت استرس ممکن است در کمک به مدیریت سطح قند خون بسیار مؤثر باشد.

چند راه وجود دارد که شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. کمی برای مراقبت از خود وقت بگذارید. این ممکن است یوگا، مدیتیشن یا ماسک صورت باشد. روش‌هایی که به شما آرامش می‌دهد. اگر استرس زیادی دارید بهتر است با یک متخصص سلامت روان صحبت کنید تا به صورت علمی‌تر و بهتر بر استرس‌تان غلبه کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 533577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.