شخصیت آبی دانش آموزان + مشاغل، ارزش ها، آسیب و راهکارهای مطالعه

شخصیت های رنگی از انواع شخصیت شناسی است. با شروع سال تحصیلی آگاهی از شخصیت ها، مشاغل مناسب، راهکارهای مطالعه و آسیب های موجود در هر یک از دانش آموزان برای والدین و معلمان لازم است.

به گزارش ایمنا، روانشناسی رنگ‌های لوری یک از نظریه‌های مهم و اساسی برای بررسی شخصیت درسی و تحصیلی دانش آموزان در کلاس درس و در حین مطالعه است. این نظریه روانشناسی، دانش آموزان را در چهار رنگ طلایی، نارنجی، سبز و آبی قرار داده است و علاوه بر نحوه مطالعه، درباره گروه بندی رنگ‌ها با یکدیگر و همچنین مشاغل مطلوب هر رنگ راهکارهای مناسبی را ارائه داده است.

شخصیت‌های آبی چه ویژگی‌هایی دارند؟

شخصیت‌های آبی رنگ یکی از احساسی‌ترین نوع رنگ از شخصیت‌های رنگی را دارا هستند. افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند، ۱۲ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل داده‌اند. این دانش آموزان بسیار عاشق و اهل حمایت هستند به طوری که اگر انسانی را ببینند که به کمک و حمایت او نیاز دارد از انجام این کار و برقراری ارتباط با آنها دریغ نمی‌کند. شخصیت‌های آبی را به خوش بینی، مایل به ارتباط با دیگران، عاشق و حساس می‌شناسند. این افراد خلاق و صلح جو هستند. آبی‌ها افرادی عاطفی، دلسوز و حساس به نظر می‌آیند و بسیار افراد احساسی و تخیلاتی هستند. این افراد به روابط عاشقانه نیز بسیار اهمیت می‌دهند.

ویژگی‌های تحصیلی - آموزشی و شغلی شخصیت‌های آبی در کلاس درس

دانش آموزان آبی رنگ در حیطه آموزشی به همکاری و پذیرش دوستی بسیار اهمیت می‌دهند. همچنین یادگیری در فضای اجتماعی و گروهی برای آنها مؤثر تر است. برای یادگیری آبی‌ها بهتر است که فضایی به دور از تنش را فراهم کرد. آنها به دیگران بسیار کمک می‌کنند و از آنها توقع دارند که به تشویق و بازخورد مثبت بپردازند. آنها از نظر شغلی افرادی عاشق محیط‌های دوستانه، تعاملی و حمایتی هستند که بتوانند به نیاز دیگران توجه کنند. این افراد می‌توانند کنفرانس‌های گروهی خوبی ارائه دهند و یا حتی بهترین هم گروهی‌ها برای تشکیل یک گروه به حساب بیایند.

شخصیت آبی دانش آموزان + مشاغل، ارزش ها، آسیب و راهکارهای مطالعه

شخصیت‌های آبی چه آسیب‌هایی در مطالعه دارند؟

آبی‌ها بر عکس شخصیت‌های نارنجی بسیار عاشق مطالعه هستند اما مانند آنها دیر شروع می‌کنند و افکار پروازی مانند دارند. این دانش آموزان به راحتی تمرکز خود را از دست می‌دهند و دو ساعتی دیرتر از زمان مورد نظر به مطالعه اقدام می‌کنند. ممکن است که ساعت‌ها به دنبال تخیلات خود در افکار مختلف پراکنده باشند و پس از آن متوجه نشوند که ساعت‌ها گذشته است. آنها افرادی به شدت تخیلی هستند بنابراین در حین مطالعه بارها و بارها به مطالب پراکنده‌ای توجه خود را جلب می‌کنند به طوری که ذهن آنها به سوی موارد تخیلی پرواز می‌کند.

راهکارهای مناسب برای کنترل آسیب‌ها در شخصیت‌های آبی

دانش آموزان آبی رنگ باید بتوانند مسائل تخیلی را در خود کنترل کنند. آنها می‌توانند با یادداشت کردن تخیل خود و نیاز عاطفی ای که دارند، آسیب‌هایی که به تمرکز شأن وارد می‌شود را کنترل کنند. بلند خواندن مطالب را می‌توان راهکار مناسبی برای کنترل این نوع آسیب‌های تخیلاتی برای آبی رنگ‌ها دانست. همچنین آنها باید از برنامه زمانی دارای سقف استفاده کنند به این صورت که زمان محدودی را قرار دهند تا مجبور شوند که مطالب خود را مطالعه کنند. کمبود وقت به دانش آموزان آبی در اتمام مطالب مورد نیاز به شدت کمک می‌کند و انگیزه آنها را افزایش می‌دهد.

نحوه برنامه‌ریزی برای دانش آموزان با رنگ آبی

در برنامه‌ریزی برای دانش آموزان آبی رنگ باید توجه کرد که زمان محدودی را قرار دهیم طوری که فرد نتواند به افکار خود اجازه پرواز دهد. همچنین باید از آنها خواست که از صحبت طولانی با دوستان در طی بازه مشخص شده برای مطالعه ممانعت کنند و نه گفتن را آموزش ببینند. این دانش آموزان باید برنامه استراحت را در همان محل مطالعه به پایان برسانند و از محیط خارج نشوند. تنوع درسی و برنامه‌ریزی درس به درس برای این دانش آموزان با زمان مطالعه طولانی را می‌توان بسیار مفید دانست چرا که مطالعه طولانی به آنها کمک می‌کند که زمان درسی خود را سریع‌تر به پایان برسانند و فرصت کافی برای رسیدگی به افکار خود را پیدا کنند.

شخصیت آبی دانش آموزان + مشاغل، ارزش ها، آسیب و راهکارهای مطالعه

مشاغل مرتبط و مناسب برای دانش آموزان آبی

دانش آموزان آبی رنگ بسیار مهربان، دلسوز و تخیلی هستند. این افراد در مشاغلی که محیط اجتماعی دوستانه دارند، عملکرد بسیار خوبی را می‌توانند به نمایش بگذارند. هنرپیشگی، هنر درمانگر، مشاور، روانشناس، مددکار اجتماعی، طراح مد، پرستار کودک، معلم، موسیقیدان، پزشک اطفال، شاعر، مربی کودک، مداح، مربی خلاقیت، خواننده، نویسنده کتاب کودکان، نقاش، راهنمای تورمسافرتی از جمله مشاغل مناسب برای آبی رنگ‌ها هستند.

کد خبر 533408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.