کاهش آمار هزار نفری بستری شدگان کرونایی/ اعمال محدودیت‌ها برای ۱۳ آبان

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان، گفت: ماه گذشته آمار بستری شده‌های کرونایی در بیمارستان هزار و ۹۵۰ نفر بیمار بوده است و اکنون این آمار به هزار و ۸۵ نفر رسیده و قریب به هزار نفر آمار بستری شده‌های کرونا رو به کاهش بوده است.

حجت الله غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره آخرین مصوبات جلسه ستاد کرونای امروز اصفهان، گفت: جلسه ستاد امروز با گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان شروع شد و مطابق آمار ارائه شده از وضعیت واکسیناسیون استان حدود ۷۲ درصد از جمعیت هدف استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این آمار خوبی برای استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: برای واکسیناسیون دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ حدود ۶۳ درصد این گروه سنی تزریق واکسن کرونا را داشته‌اند و پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون دانش آموزان مد نظر است.

کاهش آمار بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌ها

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان، تاکید کرد: ماه گذشته آمار بستری شده‌های کرونایی در بیمارستان هزار و ۹۵۰ نفر بیمار بوده است و اکنون این آمار به هزار و ۸۵ نفر رسیده و قریب به هزار نفر آمار بستری شده‌های کرونا رو به کاهش بوده است.

غلامی ادامه داد: تعداد بستری شدگان کرونایی روز به روز در حال کاهش است، اما همه این اتفاق‌ها وابسته به این است که مراقبت‌های ویژه را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از شهرستان‌ها و استان‌های اطراف اصفهان مانند یزد، سمنان و فارس وضعیت قرمز پیدا کرده‌اند بنابراین رعایت مراقبت‌های ویژه برای مردم جهت پیشگیری از ابتلاء به کرونا ضروری است.

۱۰ شهرستان دارای وضیعت زرد و ۱۶ شهرستان نارنجی است

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان، گفت: هنوز ۱۰ شهرستان استان در وضعیت زرد و آبی و ۱۶ شهرستان نارنجی است، قرار شده که بحث واکسیناسیون با طرح شهید سلیمانی به صورت محله‌ای و کوچه‌ای ادامه پیدا کند و با مراجعه مردم درصد واکسیناسیون را در استان افزایش دهیم، بنابراین طرح شهید سلیمانی از هفته آینده فعال می‌شود.

غلامی، تصریح کرد: برای بحث روز و فرد از ۲۴ ساعت آینده در سطح شهر این برنامه اعمال می‌شود که از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ از ۲۴ ساعت آینده اعمال این برنامه در دستور کار قرار می‌گیرد.

محدودیت‌ها برای ۱۳ آبان اعمال می‌شود / کلاس‌های حضوری سه روزه مدارس

وی خاطرنشان کرد: برای بحث ۱۳ آبان ماه، روز دانش‌آموز و مبارزه با استکبار جهانی در شهرستان‌های زرد یک محور پیاده روی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داریم و در شهرستان‌های نارنجی تنها تجمع و اطراق را در برخی نقاط با فاصله گذاری اجتماعی صورت می‌گیرد و تا اول این هفته برنامه اعمال می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی کرونا در اصفهان در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: بازگشایی مدارس از ۱۵ آبان ماه و اول آذرماه برای مقاطع متوسطه دوم و اول وابست به شرایطی است، کلاس‌ها سه روز در هفته حضوری بوده و مابقی به صورت غیر حضوری خواهد بود، ضروری است ۸۵ درصد واکسیناسیون دانش آموزان پوشش داده شود.

غلامی تاکید کرد: محدودیت در شهرستان‌های نارنجی و قرمز برای ترددها هم چنان برقرار است و طرح هوشمند را نیز قرار بود که ستاد ملی کرونا ابلاغ کند، اما هنوز در مورد این برنامه ابلاغی نشده است.

کد خبر 532839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.