گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مراسم گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس این دانشگاه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میر احمدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم اظهار کرد: برخی افراد تصور می‌کنند واژه استکبار جزو واژه‌های بعد از انقلاب اسلامی است، اما این چنین نیست بلکه واژه استکبار و مستکبر یک واژه قرآنی و دینی است.

وی افزود: اساس وقوع و پیدایش انقلاب اسلامی این است که از زیر بار ستم خارج شود و در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی نیز بر واژه قرآنی استکبار تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار یعنی گردن کشی، سرپیچی و تجاوز به حقوق دیگران که این واژه در فرهنگ سیاسی به سلطه گری نیز ترجمه می‌شود.

میراحمدی گفت: استعمار به معنای بهره کشی فرهنگی، سیاسی، اقتصادی توسط یک اقلیت محدود است و اقسام و بخش‌های مختلف دارد.

وی عنوان کرد: روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار است. پیش از انقلاب اسلامی یک دوگانه سرمایه داری و کمونیست در دنیا وجود داشت که هر دو بر سر قدرت و کسب ثروت مبارزه می‌کردند، اما بعد از وقوع انقلاب اسلامی این جریان تبدیل به دوگانه جریان مستضعفان با مستکبران شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه گر است، گفت: هر فرد مسلمان و دولت اسلامی براساس منطق و آموزه‌های دینی موظف به مقابله با ظلم و استکبار است. مبارزه با استکبار یعنی زیر بار ستم نرفتن است.

میراحمدی افزود: استکبار جهانی با اسلامی مخالف است که جلوی استکبار بایستد. ما زیر بار سیاست‌های سلطه‌طلبانه نرفته و نخواهیم رفت.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که باید استکبار را بشناسیم تا بتوانیم خردمندانه رفتار خودمان را در مقابل او تنظیم کنیم.

گفتنی است، در این مراسم بیانیه‌ای نیز توسط تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرائت شد.

کد خبر 532793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.