۵۰ درصد جمعیت استان واکسینه شدند/آمار پایین واکسیناسیون در برخی شهرستان‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مطابق آمارهای اعلام شده قریب به ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان دز اول و حدود ۵۰ درصد این جمعیت نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

بیژن عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان، اظهار کرد: مطابق آمارهای اعلام شده قریب به ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان اصفهان دز اول و حدود ۵۰ درصد این جمعیت نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

آمار پایین تزریق واکسن کرونا در برخی شهرستان‌ها

وی اضافه کرد: این عدد در تعدادی از شهرستان‌ها مانند بوئین و میاندشت، اردستان و نطنز وضعیت بسیار بهتری دارد و این عدد بین ۸۴ و ۸۵ درصد برای دز اول و بین ۶۹ تا ۷۰ درصد برای دز دوم تزریق واکسن کرونا اعلام شده که برای همشهریان صورت گرفته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: تعدادی از شهرستان‌ها مانند خمینی‌شهر، برخوار و نجف‌آباد وجود دارند که آمار واکسیناسیون آنها از میانگین کلی استان اصفهان پایین‌تر است و تزریق واکسن کرونا به شهروندان در این شهرستان‌ها حدود هشت تا ۱۰ درصد از میانگین استانی پایین‌تر اعلام شده است.

عقدک ادامه داد: آمار تزریق واکسن کرونا به شهروندان در شهرستان‌های خمینی‌شهر، برخوار و نجف‌آباد ۶۲ تا ۶۷ برای دز اول و بین ۳۵ تا ۴۲ درصد برای دز دوم گزارش شده است.

۲۴ درصد دانش‌آموزان دز دوم واکسن را دریافت کردند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: پوشش واکسیناسیون در بین دانش‌آموزان برای یک نوبت ۶۰ درصد شده است و ۲۴ درصد دانش‌آموزان در استان دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از مقطع متوسطه اول و دوم را مدنظر قرار دادیم و شهرستان‌های بوئین و میاندشت، نطنز، اردستان و سمیرم وضعیت بهتری برای واکسینه شدن دانش‌آموزان دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بوئین و میاندشت حدود ۹۰ دانش‌آموزان دز اول را و ۵۵ درصد دز دوم واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده‌اند، در شهرستان‌های نطنز و سمیرم نیز وضعیت به همین صورت اعلام شده است.

عقدک تصریح کرد: اما آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان در شهرستان‌هایی مانند خمینی‌شهر و برخوار از میانگین استانی پایین‌تر اعلام شده است و عدد ۵۴ تا ۵۹ درصد برای دز اول و ۱۷ تا ۱۹ درصد برای دز دوم واکسیناسیون دانش‌آموزی در این شهرستان‌ها اتفاق افتاده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تاکید کرد: انتظار داریم با همکاری فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیران مناطق در شهرستان و اطلاعی‌رسانی رسانه‌ها به خانواده برای واکسینه کردن فرزندان نوجوان در آینده به آمار مطلوب‌تری در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان در استان اصفهان برسیم.

کد خبر 532644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.