۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
عوامل بروز بیماری دیابت چیست؟

متخصصان معتقدند که افزایش وزن، چاقی و یا داشتن سابقه خانوادگی جز دلایل اصلی بروز بیماری دیابت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افراد زیادی در سراسر دنیا درگیر بیماری دیابت هستند، متخصصان معتقدند که غذاهای حاوی قند، نوشابه و مواد غذایی فرآوری شده خطر ابتلاء به این بیماری را افزایش می‌دهد. البته مصرف قند زیاد باعث بروز بیماری دیابت نمی‌شود و یک ارتباط پیچیده بین قند و بیماری دیابت وجود دارد.

رایج‌ترین نوع دیابت که دیابت نوع دوم نام دارد زمانی رخ می‌دهد که بدن به میزان انسولین تولید شده در بدن پاسخ نمی‌دهد، با گذر زمان بدن نمی‌تواند انسولین کافی برای حفظ سطح طبیعی قند خون تولید کند. افزایش وزن و چاقی یا داشتن سابقه خانوادگی جز دلایل اصلی بروز بیماری دیابت است.

در نظر گرفتن کربوهیدرات مصرفی به حفظ سطح قند خون بدن کمک می‌کند، شیرینی و کیک حاوی کربوهیدرات است؛ بنابراین افراد باید این مواد غذایی را به اندازه مصرف کنند تا بتوانند سطح گلوکز خون خود را کنترل کنند. برای نمونه، افراد می‌توانند یک تکه کوچک کیک را به جای یک غذای سرشار از کربوهیدرات دیگر مصرف کنند.

تقریباً ۹ درصد زنان در دوران بارداری خود به انسولین مقاوم می‌شوند و به دیابت بارداری مبتلا می‌شوند؛ زنان باردار به منظور کنترل این بیماری با پزشک خود مشورت کنند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که قند خون بالا منجر به تولید انسولین بیشتر در بدن کودکان می‌شوند، بنابراین نوزادان در معرض خطر وزن بالا در هنگام تولد، سطح گلوکز خون پایین، چاقی، مشکلات تنفسی و دیابت نوع دوم قرار می‌گیرند.

کد خبر 532628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.