مرگ تدریجی اصفهان زیبا را به سوگ نشسته‌ایم

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استان پیشرو در انقلاب اسلامی که ۲۳ هزار شهید و هزاران جانباز را تقدیم انقلاب کرده و کارنامه‌ای سراسر افتخار در خدمت به کشور دارد، نباید نگران حیات خود باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور امروز (یکشنبه) در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز حماسه ۲۵ آبان اظهار کرد: خداوند را شاکرم که این بار در سنگری جدید توفیق خدمت به مردم شهر شهیدان نصیبم شد و تمام همت و توان خود را صرف می‌کنم تا در پایان دوره شرمنده همشهریانم نباشم.

وی افزود: اصفهان در مقطع خاصی از تاریخ سترگ خود به سر می‌برد، باغ شهر با طراوت و پر از باغ‌های چهارگانه و هشت بهشت و امثال آن به نقطه‌ای رسیده است که اینک باید نگران تأمین آب شرب باشد و دیده به راه زاینده‌رودی داشته باشد که اکنون و گاهی فقط آبی به خود می‌بیند.
در شرق و غرب این شهر، کشاورز و باغدار داغدار خشکسالی است و در شهر آن مرگ تدریجی اصفهان سرسبز و زیبا را به سوگ نشسته‌ایم. این حق اصفهان نبوده و نیست.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استان پیشرو در انقلاب اسلامی که ۲۳ هزار شهید و هزاران جانباز را تقدیم انقلاب کرده و کارنامه‌ای سراسر افتخار در خدمت به کشور دارد، نباید نگران حیات خود باشد.

وی با بیان اینکه اکنون فرصتی پیش آمده تا در استان و استانداری، شورا و شهرداری و نمایندگان شهرستان در مجلس با هم‌افزایی و یک صدایی و پشتیبانی برای کاهش آلام این شهر بکوشند، افزود: امروزه آب و زاینده رود جاری تنها دغدغه دلسوزان نبوده، آلودگی هوا و اثرات ناشی از آن نیز اکنون احساس خفگی شهروندان را به صورتی روزافزون تشدید کرده است و برای بازگرداندن هوای پاک به مردم لازم است همه دستگاه‌های اجرایی در کنار صنعت و اصناف تحت یک برنامه مشخص و تقسیم وظیفه در کاستن از این آلام بکوشند.

مصور خاطرنشان کرد: فرونشست زمین کم کم دارد چهره دهشتناک خود را با زخم رساندن به میراث فرهنگی و عرصه‌های شهری نشان می‌دهد، زخمی که به گفته متخصصان امر حتی اگر امروز دلیل حدوث آن از بین برود تا سال‌ها آثارش باقی خواهد بود و خدا نکند اتفاقی بیفتد، زیرا آبروی کشور را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان به کسب و کار شهروندان و به گردشگران داخلی و خارجی خود زنده است، گفت: بحران آب، خشکی زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست زمین به تدریج اصفهان را از مقصد سفرها حذف می‌کند یا حداقل بخش عمده‌ای از اقتصاد گردشگری آن را از بین می‌برد.

وی افزود: اکنون موقع آن است تا شورای شهر و شهرداری در کنار میراث فرهنگی و سایر نهادهای ذی‌ربط به تدبیری پرداخته و تلاش خود را برای گامی به جلو متناسب با وضعیت فعلی مبذول کرده و از بخشی نگری پرهیز کنند لذا تاکید می‌کنم که برای همه موارد ذکر شده باید از اصفهان و اصفهانی‌ها صدایی واحد و متحد شنیده شود.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب و انتصاب شهردار با همه حواشی و فراز و فرودهای عادی و غیرعادی آن اکنون کار چیدمان تیم شهرداری با سلیقه و برنامه شهردار در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد: این دوران به سرعت با انتصاب مدیران جدید یا تثبیت مدیران قدیم که با برنامه شهردار منطبق است به زودی به پایان برسد تا با شروع جدی کار و اجرای برنامه‌ها که توقع و خواست جدی شورای اسلامی شهر بوده، از دوران انتقالی عبور کرده و تیم اجرایی مدیریت شهری به آنچه از او انتظار می‌رود، برسد.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این مدت کوشیده است که کمترین فشار و سلیقه‌ای را به شهرداری تحمیل نکند تا بتواند وظیفه نظارتی خود را با دقت و همت جامعه عمل بپوشاند و طبیعی است که همواره به مشورت مدیران اجرایی پاسخی درخور داده است و اگرچه با همه انتصابات موافق نبوده اما حق شهردار را در تعیین مدیران خود به رسمیت شناخته و تنها ملاک‌های مشخص را تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه باید به مدیران مهلت لازم برای اثبات توانایی و مهارت‌های خود داده شده و تلاش شود که شرایط کاری منطقی و مبتنی بر موازین قانونی حفظ شود. گفت: یکی از محورهای مورد توافق در مدیریت شهری توجه به مناطق کم برخوردار و نقاطی از شهر است که مغفول مانده و امیدوارم شهردار با استفاده از همه ظرفیت‌ها به این مهم بپردازد و توجه داشته باشد که باید از موازی کاری، دوباره کاری و تلاش‌های پر سر و صدا و تکراری بپرهیزد و با تبعیت از سیاست‌گذاری‌های شورای شهر کارنامه درخشانی را در این دوره از خود برجای گذارد.

مصور افزود: باید شأن و احترام افرادی که جایشان را به نیروهای تازه نفس می‌دهند و کسانی که در معرض انتخاب برای مسئولیت بودند حفظ شود؛ عهد ما همان است که از ابتدا بوده، تحول ساختاری، مبارزه با فساد و آسان‌سازی هر کاری که شهروندان با شهرداری داشتند لذا طبیعی است که هر سه مورد مخالفان خود را داشته که تلاش خواهند کرد به هر قیمت مانع آن شوند و نباید به آن اهمیت داده شود.

کد خبر 532252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.