تماشاخانه ماه میزبان «سال سی» شد

نمایش صحنه ای «سال سی» از سوم آبان تا ششم این ماه در «تماشاخانه ماه» حوزه هنری اصفهان روی صحنه می رود.

آدینه رحیم‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش «سال سی» منتخب یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان است و داستان دختر دانشجویی است که در خانه‌ای ساکن می‌شود، در این بین با اهالی خانه که در حال برگزاری مجلس قاسم خوانی هستند برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: پرداخت به مضامین دینی و مذهبی با استفاده از هنر تعزیه خوانی یکی از رسوم هنری چند هزار ساله ایرانی است که پس از گذشت ایام تغییری نکرده و همچنان بر حفظ اصالت خویش پا فشاری دارد. این هنر سال‌هاست که پیام آور قیام عاشورا است و با ادبیات، آواها و سازها آمیخته شده و تأثیرات مضاعفی را در ذهن مخاطبان خود گذاشته است.

این کارگردان تئاتر افزود: من به دنبال نمایشی بودم که با استفاده از تکنیک‌های نمایش ایرانی از جمله تعزیه بتواند قصه واقعی مجلس قاسم خوانی که در یکی از روستاهای اصفهان برگزار می‌شد را یک بار دیگر در قالب نمایش بر روی صحنه ببرم.

رحیم‌نژاد تصریح کرد: مجلس قاسم خوانی یک روضه زنانه است و نباید هیچ مردی در آن شرکت کند. در در این مراسم خنچه دامادی حضرت قاسم آماده می‌شود و وقتی خبر از نیامدن حضرت قاسم می‌آید به آینه گِل می‌زنند و عزاداری می‌کنند.

وی خاطر نشان می‌کند: نمایش «سال سی» به نویسندگی اصغر خلیلی و بازیگری نجمه مهرابی خوزانی به همت یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان و با همکاری خانه تئاتر حوزه هنری در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، این نمایش تا ششم آبان ماه در دو سانس ساعت ۱۷ و ۱۸ در تماشاخانه ماه حوزه هنری میزبان علاقمندان است.

تماشاخانه ماه میزبان «سی سال» شد

کد خبر 531474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.