میزان تاثیرگذاری واکسن مدرنا بر کودکان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن مدرنا برای کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال موثر است و از آن‌ها در برابر بیماری کووید-۱۹ محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن مدرنا بر کودکان ۶ تا ۱۱ سال مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف چهار هزار و ۷۵۳ کودک سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد دو دز واکسن را به فاصله ۲۸ روز دریافت کردند. سپس محققان میزان آنتی بادی تولید شده پس از دریافت دو دز واکسن مدرنا را بررسی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که یک ماه پس از دریافت دز دوم واکسن مدرنا آنتی بادی کافی در بدن کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال تولید شده است و در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شده‌اند. کودکان شرکت کننده در مطالعه پس از دریافت واکسن مدرنا عوارض خفیف تا متوسط که شامل خستگی، سردرد، تب و درد در محل تزریق می‌شد را تجربه کردند.

شرکت مدرنا قصد دارد داده‌های به دست آمده در این زمینه را به عنوان بخشی از درخواست خود برای صدور مجوز تزریق این واکسن به گروه سنی ذکر شده برای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و دیگر سازمان‌های مربوطه ارسال کند. شرکت مدرنا سه روز پس از اینکه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که واکسن فایزر برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال ایمن است، نتایج مطالعات انجام شده بر کودکان را ارائه کرد.

کد خبر 531315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.