شخصیت طلایی دانش آموزان + مشاغل، ارزش ها، آسیب ها و راهکارهای مطالعه

شخصیت های رنگی از انواع مهم شخصیت شناسی است. با شروع سال تحصیلی آگاهی از شخصیت ها، مشاغل مناسب، راهکارهای مطالعه و آسیب های موجود در هر یک از دانش آموزان برای والدین و معلمان لازم است.

به گزارش ایمنا، روانشناسی رنگ‌های واقعی لوری یک از نظریه‌های مهم و اساسی برای بررسی شخصیت درسی و تحصیلی دانش آموزان در کلاس درس و در حین مطالعه است. این نظریه روانشناسی، دانش آموزان را در چهار رنگ طلایی، نارنجی، سبز و آبی قرار داده است و علاوه بر نحوه مطالعه، درباره گروه بندی رنگ‌ها با یکدیگر و همچنین مشاغل مطلوب هر رنگ راهکارهای مناسبی را ارائه داده است.

شخصیت‌های طلایی چه ویژگی‌هایی دارند؟

شخصیت‌های طلایی رنگ یکی از بهترین نوع رنگی از شخصیت‌های رنگی را دارا هستند. افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند، ۳۸ درصد از جمعیت را تشکیل داده‌اند. این دانش آموزان بسیار مسئولیت پذیر هستند به طوری که اگر وظیفه‌ای به آنها محول شود به خوبی آن را به سرانجام می‌رسانند. طلایی رنگ‌ها را به قانونمندی، فرمان‌برداری و قابل اعتمادی می‌شناسند. آنها دارای شخصیتی با ثبات و با ساختار هستند و تمام فعالیت‌های خود را در چارچوب مشخص پیش می‌برند. همچنین آنها به دلیل قانونمندی و برنامه پسندی در راستاهای مختلف منظم و دقیق عمل می‌کنند. محافظه کاری، وفاداری، توجه به جزئیات و رعایت کردن سنت‌ها و رسوم از دیگر ویژگی‌های این افراد است.

ویژگی‌های تحصیلی – آموزشی و شغلی شخصیت‌های طلایی در کلاس درس

طلایی‌ها به برنامه خود بسیار توجه دارند و برای زمان‌های مشخص شده در آن ارزش و احترام قائل هستند بنابراین دانش آموزانی اهل پیشرفت محسوب می‌شوند و مطابق برنامه منظم و دقیق پیش می‌روند. این دانش آموزان با تکرار و تمرین به صورت گام به گام یاد می‌گیرند و مسئولیت کارهای خود را برعهده می‌گیرند. آنها بهترین سرپرست برای گروه‌های کلاسی و نماینده کلاس هستند.

شخصیت طلایی دانش آموزان + مشاغل، ارزش ها، آسیب ها و راهکارهای مطالعه

شخصیت‌های طلایی چه آسیب‌هایی در مطالعه دارند؟

دانش آموزان طلایی رنگ به دلیل توجه بسیار به جزئیات و مطالعات غیر ضروری، سرعت بسیار کمی در مطالعه دارند. آنها به حفظ درست تمام کلمات موجود در کتاب‌های درسی نگاهی تردید گونه دارند. همچنین آنها بارها و بارها یک مطلب را تکرار می‌کنند و کلمه به کلمه یک مطلب را حفظ می‌کنند اما کمتر به درک مفهوم آن مطالب می‌پردازند. دانش آموزان طلایی رنگ، آنقدر به کلمه‌ها و حفظ آنها توجه دارند که گاهی به عقب برمی‌گردند تا کلمه‌ای را جا نیندازند و این موجب می‌شود که زمان زیادی را صرف مطالعه کنند و حتی در شب‌های امتحان از مطالعه کل مطالب باز بمانند.

راهکارهای مناسب برای کنترل آسیب‌ها در شخصیت‌های طلایی

دانش آموزان طلایی رنگ برای رفع این آسیب‌ها باید تعاریف و نکات را به زبان خود یاد بگیرند و به عبارتی به درک مفهوم برسند. همچنین تردید را کنار بگذارند و به کامل بودن مقدار مطالبی که خواندند اعتماد کنند. انواع تردید و وسواس در مطالعه را با برنامه‌ریزی و ایجاد یک زمان مشخص و مربوط به هر مبحث اصلی می‌توان رفع کرد. این دانش آموزان برای صرفه‌جویی در زمان خود بهتر است که به جای مطالعه مطالب حاشیه‌ای، مطالب اصلی را مطالعه کنند و روزهای تعطیل را به مطالعات غیر درسی خود اختصاص دهند.

نحوه برنامه‌ریزی درسی برای دانش آموزان با رنگ طلایی

در برنامه‌ریزی درسی، دانش آموزان طلایی رنگ بهترین تیپ شخصیتی را دارند. آنها مطالعه فشرده و طولانی مدت دارند به طوری که ممکن است ۱۲ ساعت در روز را کاملاً درس بخوانند. از آنجایی که با عقب افتادن از برنامه به بهم ریختگی می‌رسند، بهتر است که به صورت منطقی برای آنها برنامه‌ریزی شود و ساعت مطالعه و استراحت به طور دقیقی در برنامه ثبت شود. همچنین برای جلوگیری از ایجاد بهم ریختگی در این افراد بهتر است برای آنها زمانی جبرانی در برنامه درسی قرار داد. از تداخل وعده‌های غذایی با زمان مطالعه باید پرهیز کرد.

شخصیت طلایی دانش آموزان + مشاغل، ارزش ها، آسیب ها و راهکارهای مطالعه

مشاغل مرتبط و مناسب برای دانش آموزان طلایی

دانش آموزان طلایی رنگ بسیار قانون مند هستند. این افراد در مشاغلی که دارای زمان رفت و آمد مشخص، حیطه کاری معین و شرایط قابل پیش بینی است می‌توانند بسیار عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند. حسابداری، کارمندی، منشی، صندوق دار، برنامه‌نویس رایانه، متصدی بانک، مسئول بایگانی و معلم دبستان از جمله مشاغل مناسب برای طلایی رنگ‌ها هستند.

کد خبر 531064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.