مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان در اکتبر

اگرچه وداع با تابستان و تعطیلات آن برای همه تلخ به نظر می‌رسد، اما رویدادها و جشنواره‌های پاییزی شور دوباره‌ای را در میان مردم بسیاری از نقاط جهان به وجود می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله در شهرهای مختلف جهان رویدادهای فرهنگی و فستیوال‌هایی برگزار می‌شود و گردشگران زیادی را از سراسر کشورهای دنیا به سمت خود فرا می‌خواند. بعضی از این رویدادهای بزرگ از زمان‌های قدیم رایج بوده و برگزاری آن‌ها به روزها و ماه‌های خاصی محدود شده است. چنین جشن‌هایی هویتی جهانی را برای شهر میزبان خود به ارمغان آورده و به رونق صنعت گردشگری در زمان برقراری خود منجر شده است. اکتبر، اگرچه پس از پایان تعطیلات خوش تابستانی آغاز می‌شود با این حال، میزبان رویدادهای عظیم بزرگی در اغلب نقاط جهان است که حضور در آن‌ها نشاط دوباره را برای انسان‌ها به ارمغان می‌آورد. در ادامه به معرفی مهم‌ترین رویدادها و فستیوال‌های جهانی در این ماه پرداخته می‌شود.

"این هنر نیست" در استرالیا، بیست و نهم سپتامبر تا دوم اکتبر

هر ساله به مدت تنها چند روز و از تاریخ بیست و نهم ماه سپتامبر تا دوم اکتبر، نمایشگاه‌های هنری، تئاتر و سایر رویدادهای مشابه، موسیقی‌دانان، هنرمندان، متفکران، نویسندگان و فیلمسازان بسیاری را از سراسر جهان در کلانشهر نیوکاسل استرالیا گرد هم می‌آورد. از آنجا که این جشنواره در سراسر شهر برگزار می‌شود، بنابراین جمعیت زیادی از علاقمندان می‌توانند در رویدادهای مختلف آن شرکت و با هنرمندان بزرگ جهان نیز از نزدیک ارتباط برقرار کنند.

دریای ستارگان مالاوی، سی‌ام سپتامبر تا دوم اکتبر

هر ساله در روزهای ابتدایی اکتبر مردم مانگوچی، شهری در کشور آفریقایی مالاوی به منظور کمک به نیازمندان و بهبود اقتصاد محلی، رویدادهای جالب و متعددی برگزار می‌کنند که به جذب بسیاری از جهانگردان منجر می‌شود. هزینه حاصل از گردشگری در این راه برای کمک به نیازمندان شهر و همچنین بهبود اقتصاد محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت‌کنندگان می‌توانند طی این روزها از برنامه‌های مربوط به شعرخوانی، کارگاه‌های آموزشی، تماشای تئاتر و فیلم حضور بهره‌مند شوند و از انجام فعالیت‌های آبی در دریاچه زیبای شهر نهایت لذت را تجربه کنند.

جشنواره هرم انسانی در اسپانیا، یکم تا دوم اکتبر

در جشنواره هرم انسانی که هر ساله در روزهای اول اکتبر در کلانشهر تاراگونای اسپانیا برگزار می‌شود، توان انسانی در معرض نمایش عموم مردم قرار می‌گیرد. در این جشنواره هزاران زن، مرد و حتی کودک شرکت می‌کنند و برای ساخت بلندترین و قدرتمندترین هرم انسانی تاریخ بشر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

جشنواره بین المللی بالن آلبوکرک در نیومکزیکو، یکم تا نهم اکتبر

جشنواره بین المللی بالن آلبوکرک که بزرگترین فستیوال نوع خود در جهان به حساب می‌آید، هر ساله به مدت ۹ روز در شهر آلبوکرک نیومکزیکو برگزار می‌شود. در این رویداد، تعداد ۷۵۰ بالن در هوا به طور همزمان و در یک مسیر مشخص در آسمان‌های آبی به حرکت می‌آید. در پایان رویداد مردم می‌توانند از فیلم‌هایی که در حین پرواز بالن‌ها ثبت کرده‌اند به رقابت با یکدیگر بپردازند و جایزه فیلم برتر را از آن خود کنند.

فستیوال فیلم مستقل مونترآل کانادا، پنجم تا شانزدهم اکتبر

علاقمندان به فیلم و سینما هر ساله در ماه اکتبر به سمت کلانشهر مونترآل روانه می‌شوند تا در جشنواره فیلم مستقل مونترآل که قدمتی حدود نیم قرن دارد، شرکت کنند. در این جشنواره که هر ساله بین پنجم تا شانزدهم اکتبر برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰ فیلم در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد ضمن اینکه کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های هنری، مهمانی‌های سرپایی در فضاهای عمومی نیز گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود فرا می‌خواند.

فستیوال سیود در فرانسه، بیستم تا بیست و دوم اکتبر

این جشنواره بین المللی از سال ۱۹۹۲ تا کنون، هر ساله به مدت سه روز، یعنی از بیستم تا بیست و دوم ماه اکتبر دوستداران موسیقی را از سراسر دنیا در شهر بندری مارسی فرانسه گرد هم می‌آورد. شرکت‌کنندگان که تعداد آن‌ها به ده‌ها هزار نفر می‌رسد در کنار هم و اغلب در سواحل بندرگاه به تماشای موسیقی‌های زنده می‌پردازند که البته رویدادهای دیگری نیز نظیر نمایشگاه‌های هنری و فعالیت‌های فرهنگی متناسب سن کودکان و نوجوانان این جشنواره بزرگ را همراهی می‌کند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان، نوزدهم تا بیست و سوم اکتبر

فرانکفورت یکی از بهترین شهرهای جهان برای دوستداران و فروشندگان کتاب و همچنین نویسندگان به شمار می‌رود، چرا که هرساله در ماه اکتبر میزبان فستیوال بزرگی با حضور بیش از ۳۰۰ هزار نفر اهل کتاب است. در این جشنواره که به مدت بیش از ۵۰۰ سال در فرانکفورت برگزار شده است، حدود ۷ هزار نمایشگاه از ۱۰۰ کشور دنیا کتاب‌های برجسته خود را به معرض دید عموم قرار می‌دهند. در سه روز اول جشنواره، تنها خرید و فروش کتاب‌ها انجام می‌شود اما دو روز پایانی به گرفتن امضا توسط بازدیدکنندگان از نویسندگان و معرفی کتاب‌های برتر سال اختصاص داده می‌شود.

دیوالی در هندوستان، سی‌ام اکتبر تا سوم نوامبر

دیوالی یکی از مهم‌ترین جشن‌های هندوها به حساب می‌آید که به مدت پنج روز در سراسر کشور برگزار می‌شود. مورخان پیدایش این سنت را به دوران ماقبل تاریخ نسبت داده‌اند و آن را نماد فرهنگ قدیمی هند دانسته‌اند که غلبه انسان بر جهل را به تصویر می‌کشد. وجود آتش‌بازی و روشن کردن هزاران فانوس و شمع دنیایی بسیار رویایی به وجود می‌آورد که به جذب هزاران و حتی میلیون‌ها نفر از مردم دنیا با هر دین و آئینی در این جشن منجر می‌شود. دیوالی در زبان هندوها به معنای نور است و به همین دلیل وجود روشنایی و چراغ عنصر اصلی این جشنواره به حساب می‌آید.

کد خبر 529694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.