کودکان؛ ناقلان خطرناک ویروس کرونا

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کودکان می‌توانند همانند بزرگسالان ناقل ویروس کرونا باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی انتقال بیماری کووید -۱۹ از کودکان به دیگران مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۱۰ کودک بین دو هفته تا ۲۱ سال که به ویروس کرونا آلوده شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بار ویروسی موجود در بدن نوزادان، کودکان و نوجوانان همانند بزرگسالان زیاد است؛ حتی ممکن است بار ویروسی در بدن افراد بدون علامت نیز زیاد باشد. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که هیچ ارتباطی بین سن کودکان و مقدار بار ویروسی موجود در بدن آن‌ها وجود ندارد.

به گفته محققان، وجود بار ویروسی بالا در بدن کودکان به این معنا نیست که آن‌ها به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند، بنابراین هیچ ارتباطی بین سطح بار ویروسی و شدت بیماری در میان کودکان وجود ندارد، اما این گروه از افراد می‌توانند ناقل ویروس باشند و آن را به دیگران نیز منتقل کنند. معمولاً بیشتر کودکان نوع بدون علامت یا خفیف بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند به همین دلیل تصور می‌شود که آن‌ها نمی‌توانند ناقل بیماری باشند در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است.

محققان به این نتیجه رسیدند که میزان بار ویروسی موجود در بدن کودکان بستری شده در بیمارستان هیچ تفاوتی با میزان بار ویروسی در بدن بزرگسالان بستری شده در بیمارستان نداشت. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نیز اعلام کرده است که کودکان همانند بزرگسالان می‌توانند ناقل بیماری باشند زیرا سطح بار ویروسی موجود در نازوفارنکس آن‌ها همانند میزان موجود در بدن بزرگسالان است؛ بنابراین توصیه شده است که کودکان و نوجوانان همانند بزرگسالان از ماسک استفاده کنند و اقدامات بهداشتی را رعایت کنند تا خطر انتقال بیماری از آن‌ها به دیگران کاهش پیدا کند.

نتایج این مطالعه در مجله Infectious Diseases منتشر شده است.

کد خبر 528745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.