اشغال معابر به عرف تبدیل شده است/ شهرداری برخورد کند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج از اشغال معابر و پیاده روها توسط صنوف و کسبه به عنوان تخلفی یاد کرد که با تکرار مستمر آن و در اثر سهل انگاری متصدیان، به یک عرف تبدیل شده است.

سیدمرتضی اعتصامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سد معبر در پیاده‌روها و حاشیه خیابان‌ها تخلف است، اظهار کرد: طبق ماده ۲۴ قانون مدنی "هیچکس نمی‌تواند طرق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آنها مسدود نیست تملک نماید. "

وی افزود: اجرا نشدن این قانون در حالی است که هم اکنون بیشتر کسبه و صنوف با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله قرار دادن علائم متفاوت، حریم‌هایی را در سطح خیابان یا پیاده رو برای خود قائل می‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: متأسفانه این روال هم اکنون به عرف تبدیل و کسبه خود را صاحب این حریم‌ها می‌دانند که از این نظر ضروری است شهرداری کرج اقدامات لازم را به عمل آورد.

اعتصامی با اشاره به رسیدگی نشدن به تذکرات پیشین خود به شهرداری در صحن شورا تصریح کرد: امیدوارم این تذکر به سرنوشت تذکرات قبلی دچار نشده و نسبت به آن اقدام مفید و مؤثر انجام گیرد.

کد خبر 527988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.