پیوند طبیعت با سلامت عمومی در فنلاند

برنامه‌ریزان لاختی، شهری در فنلاند از آغاز طرح "گامی طبیعی به سوی سلامت" در سال ۲۰۲۲ خبر داده و ادعا کرده‌اند هدف آن‌ها از اجرای این طرح، تامین سلامت انسان در طبیعت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لاختی که پیش از این عنوان پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرده بودند در پنجم ماه اکتبر نیز از راه‌اندازی طرحی جدید در راستای افزایش سلامت ساکنان شهر خبر دادند. برنامه جدید شامل اهدافی است که علاوه بر شهروندان، مزایای بسیاری نیز برای محیط زیست به ارمغان می‌آورد ضمن اینکه در اوایل سال ۲۰۲۲ به مرحله اجرا در می‌آید. پس از پیاده‌سازی گامی طبیعی به سوی سلامت، اهداف زیست‌محیطی و سلامت بشر تا ۱۰ سال آینده مورد توجه قرار گرفته شده است.

بدیهی است که سبک زندگی شهرنشینان در سلامت جسمی و روانی خود و همچنین محیط زیست نقش اصلی را به عهده دارد. آنچه مردم می‌خورند، نحوه تردد و سایر فعالیت‌های آن‌ها همگی در رفاه انسانی و اقلیم سهیم است و می‌تواند پیامدهای جدیدی نیز به بار آورد.

گزارش‌ها حاکی است که با وجود تلاش‌های بی‌وقفه مقامات شهر طی چند سال اخیر، همواره بر تعداد افراد مبتلا به بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا و نبود فضاهای سبز کافی نظیر آسم، دیابت، اضافه وزن و سایر موارد مشابه افزوده می‌شود که همین امر شهردار را به اعمال اقدامات بیشتر سوق داده است.

در همین راستا، مدیران پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۲۱، رفاه انسان و محیط زیست را در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اند و در نظر دارند به بررسی این مسائل جدا از سایر مشکلات شهری بپردازند. پیوند ساکنان لاختی با طبیعت بهترین ایده‌ای است که می‌تواند مدیران شهر را به هدف خود برای افزایش رفاه ساکنان و محیط زیست تا ۱۰ سال آینده نزدیک کند. آگاه‌سازی شهروندان از مزایای حضور در طبیعت برای بهبود سلامت روانی و جسمی به بهترین شکل ممکن می‌تواند این اهداف را تحقق ببخشد و رابطه بین انسان و محیط اطراف او را مستحکم کند.

بر اساس این طرح، اقدامات معینی برای حضور هرچه بیشتر شهروندان در فضاهای سبز فراهم می‌شود تا آگاهی آن‌ها از مسائل محیط زیستی افزایش یابد و نهایتاً جامعه دوستدار محیط زیست به وجود بیاید.

پیوند طبیعت با سلامت عمومی در فنلاند

کد خبر 527848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.