سلیمی: منابع طرح رتبه بندی معلمان تامین شود

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: چالش اصلی طرح رتبه بندی معلمان، نبود اعتبار و بودجه کافی برای اجرا بوده و لازم است دولت سیزدهم با همکاری سازمان برنامه و بودجه منابع این طرح را تأمین کند تا این طرح محقق شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: معلمان نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند و انتظار می‌رود که دغدغه‌ای به جز آموزش و تربیت دانش آموزان نداشته باشند. حقوقی که امروز این قشر از جامعه دریافت می‌کند، جوابگوی مخارج زندگی آنان و تورم فعلی جامعه نبوده و لازم است طی طرحی جامع، مشکلات آنها کشور برطرف شود.

وی افزود: دولت و مجلس یازدهم سعی دارند طرح رتبه بندی معلمان را به مرحله‌ای مناسب برسانند؛ در این راستا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نشست‌های متعددی را در خصوص بررسی این طرح برگزار کرده و پیگیری‌های لازم با حمایت رئیس مجلس انجام شده است. انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا با هماهنگی و هم‌افزایی مجلس و وزارتخانه، طرح نظام رتبه بندی معلمان به سرانجام برسد و فرهنگیان به حق خود برسند.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معلمان نقشی اساسی را در ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی کشور ایفا می‌کنند و انتظار می‌رود مباحث حمایتی از آنها، از جمله اولویت‌های اصلی دولت باشد؛ زیرا برای تضمین توسعه و آینده کشور باید به پدیده آموزش و معیشت فرهنگیان نگاه ویژه داشته باشیم. یک معلم نباید هیچ دغدغه معیشتی داشته باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: اکنون چالش اصلی طرح رتبه بندی معلمان، نبود اعتبار و بودجه کافی برای اجرا بوده و لازم است دولت سیزدهم با همکاری سازمان برنامه و بودجه منابع این طرح را تأمین کند تا این طرح محقق شود.

کد خبر 526393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.