مادران باردار در منزل واکسن کرونا را دریافت می‌کنند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، گفت: از اکثر خانم‌های باردار بعد از تشکیل پرونده در مراکز بهداشتی دعوت می‌شود برای واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و برای مادران بارداری که طبق نظر پزشک استراحت مطلق هستند واکسن کرونا در منزل تزریق می‌شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در همه پایگاه‌های واکسیناسیون می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان متولد ۸۳ و قبل از آن می‌توانند به همه مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن را دریافت کنند و نیاز به مراجعه به حوزه خاصی ندارند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جدیدترین تصمیم وزارت بهداشت برای واکسینه شدن دانش‌آموزان این است که همه افراد ۱۲ سال به بالا می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

واکسن فخرا هنوز به استان‌ها عرضه نشده است

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد تقاضای برخی شهروندان برای برای دریافت واکسن فخرا، تاکید کرد: واکسن فخرا هنوز به استان‌ها برای واکسیناسیون توزیع نشده است و تاکنون نمونه‌ای از آن را مشاهده نکرده‌ایم.

فدایی تصریح کرد: مشخص نیست که واکسن فخرا چه زمانی به استان‌ها برسد، در واقع این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و از ساختن یک واکسن تا رسیدن به خط تولید انبوده مسائل بسیار زیادی وجود دارد.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان، تصریح کرد: نباید همشهریان منتظر ورود برند خاصی از واکسن باشند و اولین واکسنی که در دسترس است را برای ایمن شدن تزریق کنند، متأسفانه موج دیگری از کرونا را در پیش داریم و باید هر چه زودتر جامعه را نسبت به مقابله با این ویروس ایمن کنیم.

اعزام تیم واکسیناسیون به منزل مادران باردار

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار در منزل، اظهار کرد: مادران بارداری که طبق نظر پزشک خود استراحت مطلق هستند در منزل واکسن کرونا را دریافت می‌کنند. از اکثر خانم‌های باردار بعد از تشکیل پرونده در مراکز بهداشتی دعوت می‌شود به نقاط خاصی برای واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند و این راهکار اصلی مرکز بهداشت استان اصفهان برای تزریق واکسن به این گروه از افراد جامعه است.

این متخصص بیماری‌های عفونی، خاطرنشان کرد: مادر بارداری که در منزل استراحت مطلق است باید موضوع را به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی محل سکونت خود اطلاع دهد.

فدایی تصریح کرد: بعد از ارائه اطلاعات وضعیت مادر باردار به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل سکونت، همکاران مرکز بهداشت، پرونده مادر بارداری که استراحت مطلق به او توصیه شده است را در اولویت قرار داده و برای بهبود شرایط او، تیم واکسیناسیون برای تزریق واکسن به منزل مادر باردار اعزام می‌شوند.

کد خبر 526259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.