اهدای بیش از ۲۰۰۰ منبع به کتابخانه‌های مناطق مرزی

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای بیش از ۲۰۰۰ جلد کتاب و منابع غیرکتابی همزمان با هفته دفاع مقدس به ۵۱ کتابخانه عمومی مناطق مرزنشین کشور در استان ایلام خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: این کتاب‌ها در موضوعات مختلف از جمله علوم دینی، ادبیات و رمان، علوم، تاریخ، جغرافیا، هنر، روانشناسی، علوم اجتماعی، پزشکی و غیره است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت ترویج، تقویت و گسترش فرهنگ کتابخوانی در گروه سنی مختلف از جمله کودکان و نوجوانان این اهدایی انجام شده و بخش قابل توجهی از کتاب‌های اهدایی به کتابخانه های عمومی این استان مرزی، مناسب برای مطالعه گروه سنی کودک و نوجوان است.

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: این کتاب‌ها در ۵۱ کتابخانه عمومی در سطح استان ایلام اهدا شد و توزیع این منابع در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه حمایت و تقویت کتابخانه های عمومی سراسر کشور و تسهیل دسترسی به کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه، صورت گرفت.

محمدی اظهار کرد: ایجاد شور کتابخوانی در نقاط مختلف کشور از جمله مناطق کم برخوردار یکی از اهداف اداره کل فراهم آوری کتابخانه ملی است و در تازه‌ترین اقدام کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف را جمع‌آوری و به کتابخانه‌های مناطق کم برخوردار ارسال کرده است.

معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: به منظور غنی بخشیدن به کتابخانه های مناطق کم برخوردار، از هموطنان دعوت می‌شود کتاب‌های بدون استفاده و مازاد خود را به این سازمان اهدا کنند.

کد خبر 525391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.