اندازه‌گیری پسماند غذایی برای کاهش ضایعات

مقامات استان گیپوسکوا و دانشگاه دئوستو اسپانیا توافقنامه همکاری را امضا کردند که بر اساس آن ضایعات مواد غذایی در قلمرو این استان اندازه‌گیری می‌شود؛ مبلغ ۱۰ هزار یورو به این دانشگاه برای تجزیه و تحلیل فرصت‌های کاهش ضایعات، اختصاص داده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا بر اساس این پروژه، محققان پیشنهاد می‌کنند که یک فرآیند روش شناختی برای مطالعه الگوهای تولید زباله‌های آلی از جمله ضایعات مواد غذایی در نظر گرفته شود تا تأثیرات زیست محیطی و روش‌های پیشگیری از آن بیشتر ملموس شود و در این راستا شهروندان را از مضرات تولید اضافی ضایعات و همچنین فواید استفاده مجدد از آن‌ها در قالب انرژی آگاه کرد.

معاون محیط زیست شهرداری در این رابطه گفته است: "بر اساس ارزیابی‌ها سالانه در گیپوسکوا ۱۲۳ هزار تن زباله تولید می‌شود. وقتی مواد غذایی هدر می‌رود نه تنها غذای خورده نشده باعث اسراف می‌شود، بلکه تمام منابع مورد استفاده برای تولید آن نیز از بین می‌رود؛ این منابع عبارتند از استفاده از زمین، مواد مغذی خاک، آب و انرژی مورد استفاده برای تولید، تبدیل، حمل و نقل و همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای است. ضایعات مواد غذایی باید به عنوان یک مشکل جهانی تلقی شود چرا که از نظر اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی غیرقابل قبول، ناعادلانه و ناپایدار است. "

این ابتکار بخشی از برنامه جامع مدیریت پسماند شهری گیپوسکوا برای سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۰ است که توجه ویژه‌ای به مشکل ضایعات مواد غذایی دارد و شامل توسعه اقدامات متعدد با هدف جلوگیری از ضایعات مواد غذایی و همچنین افزایش آگاهی در این رابطه است.

این طرح از طریق نظارت دقیق بر مدیریت پسماندهای شهری انجام می‌شود که می‌تواند میزان دفع ضایعات مواد غذایی را سنجش کند و اقدامات پیشگیرانه و البته استفاده مجدد از آن‌ها را ترویج دهد.

اندازه‌گیری پسماند غذایی برای کاهش ضایعات

کد خبر 525281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.