جزئیات واکسن تک دُزی ویژه کودکان

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید ۱۹ گفت: واکسن وارد شده توسط هلال احمر برای کودکان به صورت تک‌ دُز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشورهای چین و امارات نیز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، پیام طبرسی درباره واکسن تک‌دُز سینوفارم که به وسیله هلال‌احمر وارد و به وزارت بهداشت تحویل داده شد، اظهار کرد: این واکسن، چون ویژه کودکان و نوجوانان است به صورت تک‌دُز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در کشورهای چین و امارات نیز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و مورد تأیید است.

وی در پاسخ به این پرسش که واکسن مورد قبول و سالم در دنیا برای کودکان کدام است، افزود: واکسن جانسون اند جانسون واکسنی تک‌دُز است که احتمالاً تا مدتی دیگر ۱۰ میلیون دُز از آن وارد ایران خواهد شد و تنها تزریق یک دُز برای مقابله با کرونا کافی است.

دبیر کمیته تخصصی تشخیص و درمان کووید -۱۹ درباره مجوزی که چین در استفاده واکسن سینوفارم تک‌دُز برای کودکان صادر کرده است، گفت: چین این مجوز را ارائه کرده که واکسن تک‌دُز سینوفارم وارد کشور شده است؛ لذا اگر مجوز آن را صادر نکرده بود، آن را وارد نمی‌کردیم.

طبرسی در پایان گفت: واکسن سینوفارم که اکنون وارد کشور شده مناسب سنین ۶ تا ۱۷ سال است و به کودکان سینوفارم تک‌دُز تزریق می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 525027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.