ارزشمندترین کار در جهان پرورش و تربیت انسان است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: در تعالیم دینی می‌خوانیم اگر خداوند کاری شایسته‌تر، ارزشمندتر، این موضوع نشان از این نکته دارد که پرورش و تربیت انسان ارزشمندترین کار دنیاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام یاوری صبح امروز- سوم مهرماه- با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی در مراسم بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شاهد حکیمه (صارمیه شمار ۱۶) آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، اظهار کرد: مسئله تعلیم و تربیت آنچنان اهمیت فوق‌العاده و استراتژیکی دارد که در طول تاریخ بزرگان و مصلحان اجتماعی از یک سو و پیامبران و همه مردان بزرگ و الهی از سوی دیگر همت خود را بر انجام درست این فرایند متمرکز کرده‌اند.

وی افزود: در تعالیم دینی می‌خوانیم اگر خداوند کاری شایسته‌تر، ارزشمندتر، خطیرتر و راهبردی‌تر از تعلیم و تریبت متصور بود انبیا الهی به آن کار گماشته می‌شدند، انبیایی که واسطه فیض ربوبیت الهی و تعلیم و تربیت الهی هستند این موضوع نشان از این نکته دارد که ارزشمندترین کار جهان پرورش انسان‌ها و تربیت است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: در زیارت اربعین در فراز سوم می‌خوانیم وقتی که هدف تلاش‌های امام حسین (ع) را ذکر می‌کند همه این فرایند و ارزش بزرگ تاریخی که در کربلا اتفاق افتاد برای یک هدف انجام شد، اینکه امام حسین (ع) بندگان خدا را از جهالت و حیرت و گمراهی نجات دهد.

ارزش تعلیم و تربیت را با ابعاد مادی مقایسه نکنیم

وی خاطرنشان کرد: باید به خودمان ببالیم که در سیستمی کار می‌کنیم و در فرایندی دخیل هستیم که خروجی آن انسان‌های اندیشمند و شایسته است، ضروری است در شروع سال تحصیلی جدید با هم همقدم و هم قسم شویم که همه تلاش خود را متمرکز کنیم بر روی این هدف ارزشمند که بالندگی و پرورش انسان‌های توانمند، عمیق و با بصیرت را مدنظر دارد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: شروع سال تحصیلی و اول مهر یادآور سه خاطره بزرگ است و یک موقعیت یادگیری ارزشمند در پیش روی افراد عرضه می‌کند که هر سه این موارد فرصتی برای تأمل و یادگیری بیشتر است.

یاوری، اضافه کرد: همه شروع‌ها یادآور تکرار یک فرایند پرتلاش، پرانگیزه و هدفمند است، این فرصت خوبی است که همه یک بار دیگر فکر کنیم به هدفی که در این سال تحصیلی در پیش رو داریم و برای برنامه‌ریزی و تلاش‌های پیش رو در این سال و در این مسیر ارزشمند متمرکز و مصمم شویم.

همه شروع‌ها یادآور تکرار یک فرایند پرتلاش و هدفمند است

وی افزود: باید دانش‌آموزان از این فرصت استفاده کنند و با تأمل روی یک کاغذ بنویسند که در این سال تحصیلی جدید قرار است چه اهدافی به دست بیاورند و چگونه می‌خواهند از ظرفیت آموزش و پرورش و معلمان استفاده و بهره‌برداری کنند و به اهداف موردنظر خود برسند.

یاوری، اظهار کرد: تأمل دوم برای قدرشناسی از معلمان است، معلمانی که با همه وجودشان زحمت می‌کشند و با تعهد، تعمق ویژه و دلسوزی خاص مانند فرزندان خود روی تک تک دانش‌آموزان تمرکز می‌کنند تا برای بهتر شدن آنها برای فرایند آموزش برنامه‌ریزی کنند به طور یقین هر موفقیتی که در بدنه آموزش و پرورش اتفاق افتاده مدیون تلاش جدی معلمان است.

نقش ارزشمند اصفهان در فرهنگ اجتماعی

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: هم زمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس را هر سال مهرماه شاهد هستیم و این اتفاق بسیار خوبی است، معلمان ارزشمندی که درس عملی زندگی را با قطره‌های خون و مجاهدت‌های بی‌ریا پیش روی ما گذاشتند.

یاوری، تصریح کرد: این افراد گنجینه بسیار قوی و ارزشمند فرهنگی برای نسل‌های دیگر باقی گذاشته‌اند تا آنها در هر لحظه زندگی خود درس مسئولیت پذیری، ایثار و فداکاری، توجه به چشم‌اندازها و افق‌های بلند انسانیت و درس گره‌خوردگی زندگی با تعالیم دینی را از آنها بگیرند، به طور یقین هر لحظه زندگی انسان‌ها در محضر خدا و شهدا می‌گذرد.

وی ادامه داد: حضور این جمع در این مکان ارزشمند و آمادگی همه جانبه‌ای که برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ اتفاق افتاده است نشان دهنده غنای فرهنگی اصفهان و اهمیت مسئولان این شهر به تعلیم و تربیت است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: نفس کشیدن در چنین فضایی که ردپای علما و شهدای بزرگ مصلحان ارزشمند تاریخی در آن بسیار زیاد به چشم می‌خورد، مسئولیت همه ما را بیشتر می‌کند، باید به این موضوع فکر کنیم که پرچم پرافتخار ایران اکنون بر دوش ما قرار دارد، باید در آینده وظیفه خودمان را در قبال این مسیر فرهنگی به خوبی انجام دهیم و اصفهان نقش ارزشمندی در فرهنگ اجتماعی دارد.

کد خبر 524621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.