۹۰۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان آموزش مجازی را آغاز کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز میزبان قریب به ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان هستیم و از امروز بیش از ۳۷ هزار کلاس درس در استان اصفهان بازگشایی و به صورت مجازی فرایند آموزش را در شبکه شاد خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعدادی صبح امروز- سوم مهرماه- با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی در مراسم زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شاهد حکیمه (صارمیه شمار ۱۶) آموزش و پرورش ناحیه سه اصفهان، اظهار کرد: هر سال بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس تقارن دارد و این اتفاق خوب باعث می‌شود تا از فرصت استفاده کرده و به بهترین نحو رشادت‌ها و دلاور مردی‌های رزمندگان جبهه‌های نبرد را برای دانش‌آموزان و نسل جدید بازگو کنیم.

وی اضافه کرد: استاندار اصفهان همیشه همراه آموزش و پرورش اصفهان بوده و نیروهای بسیج و سپاه هم در کنار آموزش پرورش بوده‌اند و در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی در پاندمی کرونا آموزش و پرورش را همراهی کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با کمبودهای نیروی انسانی مواجه بوده است، اما امروز با قاطعیت اعلام می‌کنم ۳۷ کلاس درس و بیش از شش هزار واحد آموزشی هیچ گونه وقفه آموزشی از امروز نخواهند داشت و همه کلاس‌های درس دارای آموزگار و معلم هستند.

کلاسی بدون معلم نیست

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که در روند آموزش آنلاین دانش‌آموزان در پاندمی کرونا داشته‌ایم، همه کلاس‌های درس دارای معلم هستند و این اتفاق خوشایند وابسته به تلاش شبانه‌روزی همکاران فرهنگی در ادارات ۴۱ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اصفهان بوده است.

اعتدادی، تاکید کرد: همکاران فرهنگی در نواحی و مناطق آموزش و پرورش تلاش کردند تا کلاسی بدون معلم نماند و در این روزها در اداره‌ها عده‌ای تا پاسی از شب مشغول به فعالیت بودند و همراهی بسیار خوبی با اداره کل آموزش و پرورش برای پروژه ستاد مهر و بازگشایی مدارس داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: امروز قریب به ۹۰۰ هزار دانش‌آموز را در استان اصفهان میزبانی می‌کنیم و از امروز بیش از ۳۷ هزار کلاس درس در استان اصفهان بازگشایی می‌شوند و قرار است این تعداد از مدارس و کلاس‌ها به صورت مجازی فرایند آموزش را در شبکه شاد داشته باشند.

شش درصد مدارس عشایری زیر ۱۵ دانش‌آموز دارند

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تعدادی از مدارسی که زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز دارند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قرار است کلاس‌های درس را حضوری داشته باشند و این اتفاق برای ما بسیار ارزشمند است که در مناطق روستایی و عشایری استان اصفهان شش درصد از مدارس زیر ۱۵ نفر دانش‌آموز دارند.

اعتدادی، اظهار کرد: از امروز و با همراهمی فرهنگیان در مناطق عشایری کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شود که بیش از ۱۵ کلاس درس است، امیدواریم که از ماه آینده کلاس‌ها درس به تدریج و آرام و با شرایط اقتضایی مدارس به صورت حضوری بازگشایی شوند و همه زیرساخت‌ها فراهم شود و با واکسیناسیون کامل فرهنگیان و دانش‌آموزان شاهد حضور آنها در کلاس‌های درس باشیم.

کد خبر 524596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.