کاهش آنتی بادی واکسن مدرنا با گذر زمان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان بروز بیماری کووید-۱۹ در میان افرادی که زودتر واکسن مدرنا را دریافت کرده‌اند بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان وقوع بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده با واکسن مدرنا مطالعه جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان بروز بیماری کووید -۱۹ در میان افرادی که زودتر از دیگران واکسن مدرنا را دریافت کردند ۵۰ درصد بیشتر است.

به گفته محققان، افرادی که دیرتر واکسن مدرنا را دریافت کردند، مقداری آنتی بادی در بدن آن‌ها وجود داشت و تا حدودی در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن بودند. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که آنتی بادی تولید شده در بدن افراد واکسینه شده با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند و لازم است افراد دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند؛ بنابراین شرکت مدرنا از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) درخواست کرده است مجوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا را صادر کند تا افراد ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند.

هنوز مشخص نیست که این سازمان چه زمانی مجوز استفاده از دوز تقویت کننده واکسن مدرنا را صادر می‌کند. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هم اکنون در حال بررسی میزان تأثیرگذاری دوز تقویت کننده واکسن فایزر است که از تکنولوژی مشابه واکسن مدرنا بهره‌مند شده است.

کد خبر 522493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.