تاثیر بیماری کووید-۱۹ بر ریه جوانان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا تاثیری بر ریه جوانان نمی‌گذارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است ویروس کرونا بر سیستم تنفسی افراد تأثیر می‌گذارد و در موارد شدیدتر باعث بروز بیماری‌ها و مشکلات جدی و حتی مرگ و میر می‌شود. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز مشکلات ریوی به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در میان نوجوانان بسیار کمتر از دیگران است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد ریه جوانانی که از بیماری کووید -۱۹ بهبود یافته‌اند همانند قبل عمل می‌کند.

محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا بر عملکرد ریه نوجوانان در طولانی مدت تأثیری نمی‌گذارد. علاوه بر این، ویروس کرونا حتی بر ظرفیت ریه بهبودیافتگان بیماری کووید -۱۹ که به آسم مبتلا بودند نیز تأثیری نداشته است، این افراد با مشکلات تنفسی رو به رو شده‌اند، اما ظرفیت ریه آن‌ها تحت تأثیر قرار نگرفته است.

گروهی از محققان ۶۶۱ جوان با میانگین سنی ۲۲ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ به دنیا آمده بودند و بین اکتبر سال ۲۰۲۰ تا ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند. پژوهشگران پس از اینکه افراد شرکت کننده در مطالعه بهبود پیدا کردند عملکرد و ظرفیت ریه آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که عملکرد ریه این افراد پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ همانند قبل بوده است و تغییری نکرده است.

نتایج مطالعه مشابه دیگری نیز نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ بر عملکرد ریه کودکان و نوجوانان تأثیر منفی نخواهد داشت، زیرا این گروه از افراد بسیار سریع‌تر از دیگران بهبود پیدا می‌کنند و دوره بیماری کوتاه‌تری را تجربه می‌کنند.

کد خبر 522442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.