مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای خیلی از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52 مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی‌های سری A سامسونگ از گوشی‌های مقرون به صرفه شروع می‌شود تا گوشی‌های میان‌رده که از نظر قیمت و عملکرد نزدیک به گوشی‌های گران قیمت پرچم‌دار سامسونگ است. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی میان رده سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52 پرداخته شده است.

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A52 از نظر دوربین

Galaxy A32

Galaxy A52

دوربین اصلی

۶۴ مگاپیکسل

۶۴ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

هشت مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

لنز ماکرو

پنج مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

دوربین سلفی

۲۰ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل

سامسونگ در قاب پشتی گوشی Galaxy A32 از چهار لنز دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی به لنز ۶۴ مگاپیکسل عریض با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم به لنز هشت مگاپیکسل فوق عریض با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم به لنز پنج مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4 و در نهایت یک لنز پنج مگاپیکسل تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. سامسونگ با یک لنز سلفی ۲۰ مگاپیکسل پکیج کامل و با کیفیت را برای عکاسی در اختیار کاربران قرار داده است.

Galaxy A52 در قاب پشتی خود میزبان چهار لنز دوربین است که دوربین اصلی آن از لنز ۶۴ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/1.8، دوربین دوم از لنز ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید با دیافراگم f/2.2، دوربین سوم از لنز پنج مگاپیکسل ماکرو با دیافراگم f/2.4 و در آخر از لنز پنج مگاپیکسل تشخیص عمق با دیافراگم f/2.4 بهره می‌برد. سامسونگ این گوشی را به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2 مجهز کرده است. دوربین هر دو گوشی میان رده سامسونگ توانایی فیلمبرداری 4K و همچنین تصویربرداری پانوراما و HDR را دارد.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A52 از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy A32

Galaxy A52

چیپست

Mediatek Helio G80

Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G

پردازنده گرافیکی

Mali-G52 MC2 GPU

Adreno 618

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

One UI 3.1

تنوع حافظه

۴/‏۶۴‬، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶ و ۱۲۸/۸

۱۲۸/۴، ۶/‏۱۲۸‬، ۱۲۸/۸ و ۲۵۶/۸

سامسونگ در Galaxy A32 از پردازنده Mediatek Helio G80 استفاده کرده است که از فناوری گیمینگ Hyper Engine برخوردار است. این تراشه یک پردازنده هشت هسته متشکل از دو هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. از این تراشه برای گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده استفاده می‌شود. این تراشه به پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 تجهیز شده است. در بخش حافظه این گوشی هوشمند از رم هشت، شش و چهار گیگابایت و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برد.

سامسونگ در میان رده دیگر خود Galaxy A52 از پردازنده Snapdragon 720G استفاده کرده که یکی از قدرتمندترین تراشه میان‌رده اSnapdragon است. این پردازنده از هشت هسته تشکیل شده که از دو هسته ۲.۳ گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 465 Silver تشکیل شده است.

این تراشه به پردازنده گرافیکی Adreno 618 مجهز شده است. این گوشی با رم هشت، شش و چهار گیگابایت همراه شده است و برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد. هر دو گوشی برای ارتقا فضای ذخیره سازی اطلاعات، از کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

از نظر نرم افزاری هردو گوشی میان رده سامسونگ از بروزترین نسخه اندروید و رابط کاربری پشتیبانی می‌کند، هر دو این گوشی‌ها با اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 به بازار عرضه شده است.

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A52 از نظر صفحه نمایش

Galaxy A32

Galaxy A52

نوع نمایشگر

Super AMOLED

Super AMOLED

سایز

۶.۴ اینچ

۶.۵ اینچ

رزولوشن

1080x2400

1080x2400

تراکم پیکسلی

۴۱۱ پیکسل در هر اینچ

۴۰۷ پیکسل در هر اینچ

در بخش نمایشگر اولین چیزی که به چشم می‌خورد طراحی لنز سلفی این دو گوشی است. سامسونگ در Galaxy A52 از لنز سلفی به شکل حفره استفاده کرده است، در حالی که در گوشی Galaxy A32 لنز سلفی به صورت ناچ قطره طراحی شده است، لنزهای حفره‌ای شکل جدیدتر است و ظاهر زیباتری دارد.

هر دو گوشی میان رده سامسونگ مجهز به نمایشگر Super AMOLED است که از نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. اندازه صفحه نمایش این دوگوشی تقریباً یکسان است. سایز صفحه نمایش Galaxy A52 برابر با ۶.۵ اینچ و در Galaxy A32 برابر با ۶.۴ اینچ است. صفحه نمایش Galaxy A52 حدود ۸۴.۱ درصد از پنل جلویی را در اختیار دارد و صفحه نمایش Galaxy A32 حدود ۸۴.۶ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. سامسونگ برای مقاوم کردن صفحه نمایش هر دو گوشی میان رده خود از Gorilla Glass 5 استفاده کرده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A52 از نظر طراحی ظاهری

Galaxy A32

Galaxy A52

ابعاد

158.9x73.6x8.4 میلی‌متر

159.9x75.1x8.4 میلی‌متر

وزن

۱۸۴ گرم

۱۸۹ گرم

صدای استریو

ندارد

دارد

سامسونگ Galaxy A32 را با بدنه از جنس شیشه تولید کرده است که از فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 5 بهره می‌برد. این گوشی میان رده دارای ابعاد ۱۵۸.۹×۷۳.۶×۸.۴ میلی متر و وزن ۱۸۴ گرم است. در قاب جلویی آن یک صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ قرار گرفته است. در بخش تاپ ناچ این گوشی سامسونگ از یک ناچ قطره‌ای استفاده کرده است که میزبان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی عریض با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است.

جنس بدنه Galaxy A52 از پلاستیک است. سامسونگ این گوشی را در ابعاد ۱۵۹.۹×۷۵.۱×۸.۴ میلی متر و وزن ۱۸۹ گرم تولید کرده است. در پنل جلویی این گوشی یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED با نرخ به نوسازی ۹۰ هرتز و کیفیت وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل و تراکم ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ قرار گرفته است. صفحه نمایش این گوشی از نوع Infinity-O است که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل واید با دیافراگم f/2.2 در آن تعبیه شده است. برای افزایش مقاومت آن در برابر ضربه سامسونگ از فناوری محافظ صفحه Gorilla Glass 5 استفاده شده است.

مقایسه گوشی سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52+ لیست جزئیات

مقایسه Galaxy A32 و Galaxy A52 از نظر باتری

Galaxy A32

Galaxy A52

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر

فست شارژ

۱۵ وات

۲۵ وات

سامسونگ برای تأمین نیروی Galaxy A52 از یک باتری با ظرفیت چهار هزار ۵۰۰ میلی‌آمپر به همراه فست شارژ ۲۵ وات استفاده کرده که در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد از باتری را شارژ می‌کند. در Galaxy A32 سامسونگ از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر با شارژ سریع ۱۵ وات بسنده کرده است. هر دو گوشی میان رده سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارند.

جمع‌بندی کلی از تفاوت سامسونگ Galaxy A32 و Galaxy A52

تا اینجا به مقایسه Galaxy A52 با Galaxy A32 از نظر کیفیت دوربین، قدرت سخت افزاری و نمایشگر پرداختیم. از نظر مشخصات سخت افزاری Galaxy A52 پردازنده بسیار قدرتمندتر، کیفیت دوربین سلفی بالاتر، حافظه داخلی بیشتر و همچنین پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات را دارد در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد و گوشی Galaxy A52 با سخت افزاری نسبتاً خوب و قیمتی پایین‌تر نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، اما در نهایت این شما هستید که با توجه به این مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خودتان را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیاز بگیرید.

کد خبر 522411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.