پیشرفته‌ترین شهرهای جهان کدام‌ها هستند؟

دنیایی که در اون زندگی می‌کنیم، با فناوری درهم‌آمیخته. این روزها زیرساخت‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ای داریم که نه‌تنها در انجام فعالیت‌های روزمره به انسان کمک می‌کنن، بلکه گاهی اوقات اون‌ها رو به‌جای انسان انجام می‌دن!

‌در این میون، شهرهای پیشرفته جهان نقش عمده‌ای در خرق عادت‌های روزمره ایفا می‌کنن؛ شهرهایی که تلاش شده فناوری در اون‌ها در خدمت انسان قرار بگیره. حالا قرارِ به ۵ شهر جهان سری بزنیم که پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در اون‌ها به کار گرفته شده‌اند.

  • توکیو، مجمع‌الجزایر ژاپن

ناگفته پیداست که ژاپنی‌ها همیشه مردم پیشرویی در زمینه ابتکارها و اختراع‌های نوآورانه در حوزه‌های محاسبات، الکترونیک و مهندسی بوده‌ان. کلان‌شهر توکیو هم با حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت، مرکز همه این فناوری‌ها و نوآوری‌هاست.

توکیو شهریِ که بارها به‌خاطر وقوع زلزله، آتش‌سوزی یا جنگ‌های مختلف به‌طور کامل ویران شده، ولی هربار ققنوس‌وار از خاک بلند شده و با زیبایی بیشتری، از نو ساخته شده. به همین دلیل، توکیوی امروزی با معماری معاصرش بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسه.

بعضی‌ها توکیو رو نیویورک آسیا می‌دونن؛ شهری که می‌شه پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا رو در اون پیدا کرد. چراغ‌های نئون، شب‌های توکیو رو به روشنی روزهای پرنور می‌کنن و نوآوری‌های گاه عجیب‌غریب این شهر، ذهن انسان رو به چالش می‌کشن.

  • سئول، جمهوری کره

در سئول، فناوری با فرهنگ درهم‌آمیخته و این کلان‌شهر رو با حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت، به یکی از پیشرفته‌ترین و در عین حال فرهنگی‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده، شهری که غنی و فقیر می‌تونن از آخرین فناوری‌ها در اون استفاده کنن.

سئول مرکز مالی، تجاری و تولیدی کره جنوبی محسوب می‌شه و در گوشه‌گوشه این شهر مدرن، می‌شه سراغی از کارخونه‌های نساجی، محصولات شیمیایی، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی گرفت که شرکت‌های بزرگی مثل ال‌جی و سامسونگ هم جزوی از اون‌ها هستن.

سئول از زیربنای بسیار پیشرفته‌ای برخوردارِ و متروی این شهر، سومین شبکه بزرگ مترو در دنیاست. سئول رو پایتخت جهانی بازی‌های آنلاین لقب داده‌ن و از همه جالب‌تر اینکه، دانشگاه‌هایی برای ساخت و توسعه بازی‌های ویدئویی هم داره!

  • سنگاپور، جمهوری سنگاپور

شهر سنگاپور، با حدود ۳ میلیون نفر جمعیت، مرکز کشور سنگاپور به حساب میاد. این شهر فقط طی ۵ سال گذشته، بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای تبدیل شدن به شهر هوشمند به خود دیده و باید هم از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان باشه.

در ضمن چند سالی می‌شه که سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری دنیا، سنگاپور رو در میون کشورهایی قرار میدن که رتبه اعتباری مالی بسیار بالایی دارن. سنگاپور تنها کشور آسیاییِ که تونسته به رتبه بالایی در این فهرست دست پیدا کنه.

همه شهروندان سنگاپوری از اینترنت بی‌سیم رایگان هم برخوردار هستن و این به پیشرفت اقتصادی کشور کمک زیادی کرده. خلاصه اینکه سنگاپور طی سال‌های اخیر جهش تکنولوژیکی بزرگی داشته که باعث شده با غول‌های آسیایی مقایسه بشه.

  • هنگ کنگ، جمهوری خلق چین

وقتی از شهرهای آینده جهان صحبت می‌کنیم، هنگ کنگ در صدر فهرست قرار می‌گیره. این منطقه استانداردهای زندگی بسیار پیشرفته‌ای داره. اینجا بدون پول نقد اداره می‌شه و همه معاملات به‌صورت دیجیتالی صورت می‌گیرن!

این کشور منابع طبیعی کمی داره و بیشتر مواد غذایی و مواد اولیه موردنیازش رو از کشورهای دیگه وارد می‌کنه. کشاورزی هنگ کنگ، فقط ۰٫۱ درصد از تولید ناخالص داخلی این منطقه رو تشکیل می‌ده و شامل انواع گل و مواد غذایی باکیفیت می‌شه.

سرعت اینترنت این شهر حدود ۱ گیگابایت بر ثانیه است؛ یعنی فیلم یک‌گیگابایتی، بدون نیاز به خرید بسته اینترنت یا گرفتن بسته اینترنت در یک چشم‌برهم‌زدن دانلود می‌شه! در این شهر رستوران‌هایی هستن که روبات‌ها سفارش مشتری رو به او تحویل می‌دن.

  • سان فرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

این شهر پس از نیویورک، متراکم‌ترین شهر ایالات متحده است؛ ساختمون‌های بزرگ، فناوری‌های پیشرفته و زیرساخت‌های کلان، اون رو در میون شهرهای آمریکا هم متمایز کرده‌ان. جالبِ بدونید سیلیکون‌ولی معروف، قطب فناوری دنیا هم حدود ۷۰ کیلومتر با این شهر فاصله داره.

سان فرانسیسکو درآمد هنگفتی از گردشگری به دست میاره. هر سال گردشگرهای بسیار زیادی برای تماشای اماکنی مثل جزیره آلکاتراز و پل گلدن گیت به این شهر هجوم میارن. فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو هم یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های آمریکاست.

خیلی از اتوبوس‌های سان فرانسیسکو، وای‌فای رایگان و صفحه‌های لمسی تعاملی دارن. دفتر شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اپل و فیس‌بوک رو هم می‌تونید در این شهر پیدا کنید، پارک تحقیقاتی دانشگاه استنفورد هم همین‌جاست.

کد خبر 521759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تورک اوغلان IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 4
    عه چرا اسم ارومیه توشون نیست؟