لغو روادید عراق مختص سفرهای هوایی است

سفیر ایران در بغداد گفت: بر اساس نشست‌های مشترک انجام شده بین نخست وزیر عراق و مسوولان کشورمان، فعلا تنها مسافران ایرانی که از طریق پرواز وارد عراق می‌شوند نیازی به دریافت روادید نخواهند داشت.

به گزارش ایمنا، ایرج مسجدی بامداد دوشنبه -۲۲ شهریورماه- در حاشیه سفر نخست وزیر عراق به مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص لغو روادید اظهار کرد: اجرایی شدن این تصمیم مربوط به بعد از آئین اربعین حسینی است.

وی افزود: فعلاً لغو روادید برای سفر به عراق محدود به سفرهای هوایی خواهد بود اما ممکن است بعد از مدتی که بحران کرونا مدیریت شد و همه‌گیری کاهش پیدا کرد، لغو روادید به سفرهای زمینی نیز تسری پیدا کند.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: سفر نخست وزیر عراق و هیئت همراه به تهران برای گسترش روابط مشترک در زمینه سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های فرهنگی و امنیت بود. مطابق نشست‌هایی که نخست وزیر عراق با رئیس جمهوری و هیأت دولت کشورمان داشت، قرار شد اقداماتی که در دست همکاری مشترک است، عملیاتی، اجرایی و به سرعت پیگیری شود.

مسجدی خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات ایران از محل فروش گاز و برق به عراق و اعزام ۶۰ هزار زائر اربعین به این کشور از دیگر مسائل مهم مطرح شده در نشست‌های مشترک الکاظمی و مسؤولان کشورمان بود.

کد خبر 521714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.