تاثیر ویروس کرونا بر سلامت روحی افراد

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که همه گیری کووید-۱۹ خطر ابتلا به استرس، اضطراب و اختلالات روانی را افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان تعداد زیادی از افراد به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند. محدودیت‌های کرونایی و شنیدن اخبار بد در یک سال و نیم گذشته سلامت روحی و روانی افراد را تحت تأثیر قرار داده است. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که همه گیری کووید -۱۹ خطر ابتلاء به استرس، اضطراب و اختلالات روانی را افزایش داده است.

ویروس کرونا چه تأثیری بر سلامت روان افراد دارد؟

ویروس کرونا نه تنها بر اندام‌های حیاتی بدن افراد تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث می‌شود مغز آن‌ها نیز بیش از ۱۰ سال پیرتر شود. علاوه بر این، نگرانی بابت مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹، محدودیت‌های کرونایی، شرایط کاری متفاوت، دور بودن از عزیزان خود نیز بر سلامت روان افراد تأثیر گذاشته است. با وجود اینکه روش دقیقی برای تعیین سطح استرس افراد وجود ندارد، اما نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا به طور کلی زندگی افراد و سلامت روانی آن‌ها را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار داده است.

آیا ارتباطی بین استرس ناشی از همه گیری کووید -۱۹ و ریزش مو وجود دارد؟

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر استرس بر سلامت روان افراد ۵۲ خانواده را مورد ارزیابی قرار دادند، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که میزان استرس اعضای این خانواده در زمان اوج شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است و سلامت روان آن‌ها نیز در خطر افتاده است. محققان معتقدند که ممکن است تأثیرات ناشی از همه گیری کووید -۱۹ بر ذهن افراد در طولانی مدت خود را نشان دهد. به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد به دلیل استرس ناشی از همه گیری بیماری کووید -۱۹ دچار ریزش مو شدید شده‌اند. ریزش مو در این دوران معمولاً به دلیل عفونت ویروسی، ضعیف شدن سیستم ایمن و التهاب بدن رخ می‌دهد، اما استرس ناشی از بیماری کووید -۱۹ می‌تواند شدت ریزش مو را افزایش دهد.

اقدامات لازم برای بهبود سلامت روان در دوران همه گیری کووید -۱۹ چیست؟

محققان معتقدند که افراد باید به منظور حفظ سلامت روانی خود اقداماتی برای کاهش استرس و اضطراب خود انجام دهند، زیرا استرس و اضطراب معمولاً باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن افراد می‌شود و بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین توصیه شده است که افراد مدیتیشن انجام دهند، ورزش کنند، با دوستان خود به صورت مجازی یا حضوری ارتباط برقرار کنند، از رژیم غذایی سالم پیروی کنند و به آینده امیدوار باشند.

کد خبر 521044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.