۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
نحوه بازگشایی مدارس + جزئیات

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر لایحه‌ای برای سروسامان دادن کودکان بازمانده از تحصیل توسط دولت ارائه نشود مجلس خود اقدام به نوشتن طرحی در این راستا خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، مهدی اسماعیلی در مورد ۷۵ هزار دانش‌آموز عشایر جا مانده از تحصیل اظهار کرد: موضوع زندگی عشایر مبحثی خاص است، فرهنگ و گونه زندگی مردمان عشایر با شهرنشینی و روستانشینی متفاوت است.

وی افزود: عشایر زندگی ثابتی همچون روستاییان دارند و به صورت کوچ ییلاق و قشلاق می‌کنند اما در هیچ شرایطی مدارس و آموزش آنها تعطیل نشده است و برنامه آموزشی کما فی سابق ادامه داشته است، شیوع اپیدمی بیماری کرونا زندگی همه افراد را تحت تأثیر قرار داد و زندگی عشایر هم بی شک تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار گرفته است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: طبق آمار منتشر شده حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از دسترسی به سامانه شاد محروم شده‌اند، بدون شک تعدادی از این جمعیت بازمانده از تحصیل باز می‌گردد به دانش آموزان عشایر؛ بر همین اساس امیدواریم سال تحصیلی جدید که از مهرماه رسماً مدارس بازگشایی می‌شود با رعایت پروتکل‌ها و پیروی از الگوی خاص برای دانش آموزان عشایر نیز باشد.

اسماعیلی ادامه داد: اگر حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور واکسینه شوند و چرخه انتقال بیماری تا حدود بسیاری قطع و ایمنی لازم در جامعه پدیدار شود، زمینه بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه با الگوی جدید مهیا می‌شود تا به صورت آرام و تدریجی با رویکرد منطقه‌ای یعنی بر اساس رنگ بندی هر شهرستان بتوانیم بازگشایی عمومی مدارس را شروع کنیم.

وی تصریح کرد: بازگشایی مدارس با توجه به شرایط ترکیبی و یا رفع اشکال انجام می‌شود و حتماً تمام جزئیات اطلاع رسانی خواهد شد، رویکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر این اساس است که بتوانیم از این وضعیت نامناسبی که اپیدمی کرونا در کشور ایجاد کرده رها شده و مدارس را با تدابیر خاصی که بررسی می‌شود بازگشایی کنیم.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تعداد کودکان جا مانده از تحصیل زیاد نیستند اگر بخواهیم کلی به ماجرای این دانش آموزان بپردازیم، اپیدمی کرونا شرایط را برای گروهی از دانش آموزان به نوعی دیگر رقم زد تا جایی که تعدادی از آنها به دلیل عدم امکانات کافی از تحصیل مجازی باز مانده و وارد بازار کار شده‌اند، باید این گروه از دانش آموزان شناسایی و وارد عرصه تحصیل می‌شدند. اگر کلاس‌ها حضوری شود بی شک این تعداد از دانش آموزان شناسایی و به چرخه آموزش باز می‌گردند و شناسایی آنها برای سیستم آموزشی کشور کار چندان سختی نخواهد بود.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: تعداد کودکان جا مانده از تحصیل در شرایط عادی برای همه سوال است بی شک رشد این کودکان در شرایط غیر معمول و اپیدمی کرونا افزایش یافته است و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و وزارت آموزش و پرورش پیگیر این ماجرا هستند، اگر لایحه‌ای برای سروسامان دادن کودکان بازمانده از تحصیل توسط دولت ارائه نشود مجلس خود اقدام به نوشتن طرحی در این راستا خواهد کرد.

کد خبر 520484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    1 1
    اینقدر حرف زدین که دانش آموزان به خاطر غیر حضوری مدارس ضربه درسی جبران ناپذیری خوردن تا بعد بگید باز هم غیر حضوری ، واقعا متاسفم براتون ، اون کسایی که می گن غیر حضوری بسیار آدم های جوگیری هستن ، ای کاش جای دانش آموزان باشید و بینید ما چه عذابی می کشیم