ساخت یک میلیون مسکن در سال منابع و تسهیلات زیادی لازم دارد

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان اصفهان با اشاره به وعده ساخت یک میلیون مسکن گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال ایده بسیار خوبی است اما در صورتی که منابع مورد نیاز آن به لحاظ مالی، فنی مهندسی وپشتیبانی مصالح وجود داشته باشد.

مهدی جعفرپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در دوره‌ای که قرار بر ساخت مسکن مهر شد با وجود وفور منابع ارزی حاصل از فروش نفت، بازهم اجرای این پروژه سال‌ها به طول انجامید. حال چگونه با توجه به شدت کسری بودجه به تأمین منابع طرح دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، امیدوار باشیم؟

وی افزود: در واقع اگر خواهان ساخت چهار میلیون مسکن در طول چهار سال هستیم باید از هم‌اکنون اقدام شود اما سوال آن است که آیا زمین مورد نیاز این تعداد مسکن موجود است؟ آیا به بحث زیر بنایی و تأمین مصالح و دستمزد کارگران برای اجرای چنین پروژه‌ای توجه شده است؟ درحالی‌که هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از اجرای پروژه مسکن مهر با مشکلات زیرساختی در این واحدها مواجه می‌شویم.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان اصفهان خاطرنشان کرد: بر این اساس چنین وعده‌هایی نیازمند مباحث کارشناسی دقیقی است زیرا در ابتدا یک شعار تبلیغاتی بوده اما اکنون برای اجرایی شدن این وعده‌ها، شرایط زیادی لازم است. راهکار حل مشکل مسکن، ورود دولت به مباحث ساخت‌وساز، به عنوان کارفرما همراه با بخش خصوصی است.

جعفرپیشه تصریح کرد: ساخت یک میلیون مسکن در سال منابع و تسهیلات زیادی لازم دارد که همراهی بخش خصوصی و تعاونی‌ها تسهیل بخش این راه خواهد بود. و قطعاً در توان دولت نیست ضمن آنکه انجام آن وظیفه دولت هم نیست.

کد خبر 520420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.