کاهش ۵۰ درصدی قیمت هویج/ قیمت گلابی منطقی نیست

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی قیمت هویج، گفت: درست است که کشاورزان آب را خریداری می‌کنند، اما در حالی که قیمت گلابی در میدان میوه و تره بار ۵۰ هزار تومان است، نباید در خرده فروشی‌ها این قیمت به هر کیلو بیش از ۶۲ هزار تومان برسد.

نوروز علی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت هویج اکنون از ۱۵ هزار تومان تا ۲۲ هزار تومان است که نسبت به یک ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

وی افزود: امسال منطقه خمینی شهر و همایون شهر که گلابی در آن کشت می‌شود، با کم آبی جدی مواجه بود که منجر شد کشاورزان برای آبیاری درختان گلابی آب را خریداری کنند، همین موضوع باعث افزایش قیمت گلابی شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان اصفهان با بیان اینکه با این وجود قیمتی که اکنون در خرده فروشی‌ها برای گلابی اعلام می‌شود، گران است، گفت: درست است که کشاورزان آب را خریداری می‌کنند، اما در حالی که قیمت گلابی در میدان میوه و تره بار ۵۰ هزار تومان است، نباید در خرده فروشی‌ها این قیمت به هر کیلو بیش از ۶۲ هزار تومان برسد.

اسماعیلی اضافه کرد: اکنون در حال گذر از فصل تابستان هستیم و سیب سمیرم، لیمو شیرین جهرم، میناب و بندر، پرتقال جنوب، میناب و بندر، انگور و انار به بازار عرضه شده و هلو هسته جدا، شلیل و میوه‌های تابستان تمام خواهد دش.

وی تصریح کرد: امید است در پاییز قیمت میوه‌ها کاهش یابد تا تعداد بیشتری از مردم بتوانند برای خود میوه تهیه کنند.

کد خبر 520006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.