آمار واکسیناسیون کرونا به تفکیک نوع واکسن تا ۱۴ شهریور

سخنگوی سازمان غذا و دارو آمار واکسیناسیون کرونا از ابتدای روند واکسیناسیون تا امروز یکشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ تا کنون تزریق شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از از وبدا، کیانوش جهانپور اظهار کرد: تاکنون ۴۵۱ هزار و ۳۶۲ نفر دوز اول و ۳۶۵ هزار و ۶۶۹ نفر دز دوم واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۱۳ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۱۷ نفر دوز اول و هفت میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۹۲ نفر دز دوم را واکسن سینوفارم زده‌اند.

جهانپور تصریح کرد: تعداد تزریق واکسن بهارات نیز در دوز اول ۵۹ هزار و ۳۸۹ و در دوز دوم ۵۴ هزار و ۲۱۸ بوده است.

وی گفت: سه میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۸۳ نفر نیز دوز اول و یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۴۱۸ نفر دوز دوم آسترازنکا را تزریق کرده‌اند.

جهانپور ادامه داد: تاکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۰۷ نفر دوز اول و ۷۷۸ هزار و ۱۷۲ نفر دوز دو واکسن برکت را دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، در مجموع ۱۹ و ۴۶۷ و ۸۵۸ نفر دوز اول و ۹ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۶۶۹ نفر نیز دوز دوم را در کشور زده‌اند و کل واکسن تزریق شده ۹۲ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۲۷ بوده است.

ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید به‌سر می‌برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مردادماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۸ ماه گذشته شکست. ویروس کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

تسریع واکسیناسیون مهمترین رویکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان شده و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت از پایان واکسیناسیون تا پایان بهمن سال جاری خبر داد.

کد خبر 519765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.