چین لینک چیست؟ + استخراج، انتقال، قیمت، کیف پول و آینده ارز دیجیتال ChainLink

چین لینک یک شبکه غیرمتمرکز از نودها است که امکان بارگذاری و بارگیری اطلاعات در بلاکچین را از سرویس های شخص ثالث فراهم می کند و همه ی اینها با قراردادهای هوشمند از طریق اوراکل ارائه می شود.

به گزارش ایمنا، چین لینک ارز دیجیتالی است که بر مبنای اتریوم طراحی شده است. این شبکه هوشمند یک شبکه غیرمتمرکز از نودهاست که امکان ثبت اطلاعات و قراردادهای هوشمند را در بستر بلاک چین فراهم می‌کند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات برای استفاده از فناوری بلاکچین و برنامه‌های غیرمتمرکز عدم توانایی این برنامه‌ها در تعامل با اطلاعات خارج از بلاکچین است. پروژه چین لینک با هدف برطرف کردن مشکلات پرداخت طراحی شده است.

نود چیست؟

نود شبکه یا گره قطعات فیزیکی هستند که شبکه را تشکیل می‌دهند و معمولاً شامل دستگاه‌هایی می‌شوند که اطلاعات را دریافت و ارسال می‌کنند، در عین حال ممکن است داده‌ها را دریافت کرده و ذخیره کنند، اطلاعات را در جای دیگری بفرستند، یا داده‌ها را ایجاد و ارسال کنند.

به عنوان مثال، یک گره کامپیوتری می‌تواند فایل‌های آنلاین را پشتیبان گیری کند یا ایمیل بفرستد، فیلم‌ها را آپلود و فایل‌های دیگر را دانلود کند.

یک چاپگر شبکه می‌تواند درخواست‌های چاپی را از دیگر دستگاه‌ها در شبکه دریافت کند.

یک اسکنر می‌تواند تصاویر را به کامپیوتر منتقل کند.

روتر تعیین می‌کند چه اطلاعاتی به دستگاه‌های درخواست کننده اطلاعات ارسال شود و …

تاریخچه چین لینک

این پروژه در سپتامبر ۲۰۱۷ با صدور یک میلیارد توکن لینک (LINK) شروع به کارکرد. ارز دیجیتال لینک در هنگام عرضه اولیه در ۲۰۱۸ فقط ۲۰ سنت قیمت داشت؛ با این وجود ۳۲ میلیون دلار سرمایه اولیه به دست آورد و در ماه می سال ۲۰۱۹ چین لینک رسماً سیستم عامل خود را بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی نمود. در این سال چین لینک رشد چشمگیری را تجربه نمود و عرض یکسال قیمت چین لینک بیش از ۶ برابر افزایش یافت.

قرار دادهای هوشمند

قرارداد هوشمند به کدی گفته می‌شود که بر روی بلاک چین فعال می‌شود. کاربرد قرارداد هوشمند به این صورت است که بدون نیاز به واسطه، شرایط توافق نامه بین طرفین بررسی می‌شود و سپس اجرا می‌کند. این کار بر روی یک بلاکچین آزاد صورت می‌گیرد.

بنیانگذاران چین لینک

پروژه چین لینک توسط شرکت تکنولوژی (اسمارت کانترکت) در سان فرانسیسکو ابداع شد. بنیانگذاران این پروژه سرگئی ناذاروف و استیو الیس هستند. سرگئی ناذاروف بنیانگذار Smart Contract (اسمارت کانترکت) ، Secure Asset Exchange (اسمارت اسست اکسچنج) و CryptoMail (کریپتو میل) نیز هست.

چین لینک چیست؟ + استخراج، انتقال، قیمت، کیف پول و آینده ارز دیجیتال ChainLink

کارکرد چین لینک

چین لینک یک شبکه غیرمتمرکز است که اطلاعات را از طریق اوراکل از منابع خارج از بلاک چین آن جمع‌آوری کرده و برای قراردادهای هوشمند درون بلاک چین آماده می‌کند.

زمانی که یک قرارداد هوشمند به اطلاعات نیاز دارد درخواستی برای دریافت اطلاعات موردنیاز ارسال می‌کند. پروتکل Chainlink درخواست ارسال‌شده را به‌عنوان یک رویداد در نظر گرفته و متعاقباً قرارداد هوشمند دیگری را به‌عنوان Chainlink Service Level Agreement یا به‌اختصار SLA، برای جمع‌آوری داده‌ها از منابع خارج از بلاکچین ایجاد می‌کند.

ویژگی‌های چین لینک

  • ارزیابی اعتبار: کاربران می‌توانند از قراردادهای هوشمند با محدوده خاصی از پارامترها استفاده کنند. اوراکل هایی که قوانین شبکه را نقض می‌کنند و داده‌های نادرستی را ارائه می‌دهند مجازات می‌شوند. در مواردی که قرارداد هوشمند تعداد کافی برنامه را دریافت می‌کند، توافق نامه خدمات با چین لینک آغاز می‌شود.
  • کار با داده‌های خارجی: هنگامی که اوراکل های خارجی انتخاب می‌شوند، آنها یک توافقنامه را برنامه‌ریزی می‌کنند و داده‌های درخواستی را تحویل می‌دهند.
  • تجمع: به عنوان گام سوم، قرارداد تجمع، تمام داده‌های منتقل شده توسط اوراکل های خارج از زنجیره را جمع‌آوری می‌کند و سپس آنها را به طور متوسط برای ایجاد یک پاسخ جمع می‌کند.

به زبان ساده، چین لینک را می‌توان به عنوان شبکه ای غیرمتمرکز که اطلاعات را تهیه می‌کنند، توصیف کرد.

  • در آخر پس از جمع‌آوری اطلاعات موردنیاز بار دیگر اطلاعات به زبان درون زنجیره ترجمه‌شده و به CAC ارسال می‌شود.

اپراتورهای قراردادهای هوشمند برای پرداخت هزینه‌های عملکرد گره بلاک چین، چین لینک از رمز ارز Link استفاده می‌کنند. قیمت‌ها بر مبنای تقاضای داده و بازار فعلی این نوع داده‌ها مشخص می‌شود.

امنیت بلاکچین چین لینک

چین لینک بر روی یک بلاکچین امن ساخته‌شده است. به این معنا که اگر تراکنشی در بلاک چین، چین لینک انجام‌شده و یا اطلاعاتی در آن بایگانی شود به‌هیچ‌وجه امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد. رمزنگاری چین لینک باعث می‌شود تا لینک در برابر مهاجمان سایبری و هکرهایی که به بلاک چین حمله می‌کنند، به‌خوبی محافظت شود.

چین لینک چیست؟ + استخراج، انتقال، قیمت، کیف پول و آینده ارز دیجیتال ChainLink

پرداخت‌های بانکی توسط چین لینک

چین لینک، این امکان را فراهم می‌کند که قراردادهای هوشمند بتوانند به سیستم‌های بانکی موجود متصل شوند و توسعه‌دهندگان بتوانند با استفاده از آن اپلیکیشن‌هایی را ایجاد کنند که از طریق سیستم‌های مالی سنتی امکان‌پذیر نبود.

توسعه‌دهندگان قراردادهای هوشمند، با استفاده از چین لینک می‌توانند اطلاعاتی از قبیل حساب‌های بانکی مشتریان، سپرده‌گذاری‌ها و… را از بانک‌های جهانی در قراردادهای هوشمند ادغام کند. این توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از مزایای پرداخت بین‌المللی سوئیفت برای پرداخت‌های برون مرزی استفاده کنند.

عرضه کل چین لینک

عرضه کل ارز دیجیتال LINK به ۱ میلیارد واحد محدود است، به این معنا که امکان تولید رمز ارزهای بیشتر چین لینک وجود نداشته و این امر خود باعث کم‌یابی و افزایش ارزش این ارز دیجیتال در بلند مدت می‌شود. این شرکت، ۳۰ درصد از تعداد رمز ارزهای لینک را برای توسعه و پرداخت دستمزد کارکنان خود اختصاص داده است. ۳۵ درصد از توکن‌ها نیز برای عرضه اولیه سکه ارز دیجیتال LINK تخصیص داده شده بود. ۳۵ درصد باقی مانده (۳۵۰ میلیون واحد LINK) هم برای ایجاد مشوق در شبکه، نظیر پرداخت به نودها، در نظر گرفته شده است.

استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف در قراردادهای هوشمند

چین لینک پلتفرم‌های ارائه دهنده قراردادهای هوشمند را قادر می‌سازد تا پرداخت‌های خود را در دفتر کل توزیع شده هر ارز دیجیتال دیگری انجام دهند و با این روش این مشکل را حل می‌کند و باعث می‌شود افرادی که یک قرارداد هوشمند را راه‌اندازی می‌کنند، پرداخت‌های خود را با بیت کوین، ریپل، نانو، ارزهای دیجیتال باثبات و یا هر ارز دیجیتال دیگر مورد نظر خود، انجام دهند.

چین لینک چیست؟ + استخراج، انتقال، قیمت، کیف پول و آینده ارز دیجیتال ChainLink

مزایای چین لینک

  • انجام معاملات به وسیله اوراکل ها است. این موضوع سبب امنیت و همچنین سرعت می‌شود.
  • نشانه‌های لینک طبق استاندارد ERC۶۷۷ است.
  • همکاری با بزرگ‌ترین شرکت‌ها

معایب چین لینک

در صورت انجام معامله اشتباه، بازگشت سرمایه غیر ممکن خواهد بود.

کیف پول‌های چین لینک

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس ( Ledger Nano S )

لجر نانو اس کیف پول یک سخت افزاری است که توسط یک شرکت فرانسوی راه اندازی شده است و برای کاربرانی طراحی شده است که خواهان افزایش امنیت هستند.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X )

کیف پول لجر نانو ایکس در سال ۲۰۱۹ ارائه شد و با حفظ طراحی USB مانند در وزن ۳۴ گرم عرضه می‌شود.

کیف پول کوین باکس ( CoinBox )

یکی از معتبرترین و مطمئن‌ترین مبادلات در دنیای رمزنگاری است که دارای گسترده‌ترین انتخاب کوین‌های رمزنگاری است. کوین باکس علاوه بر ۱۰۰ ارز رمز پایه برتر، از جمله محبوب ترین ارزها ، مانند بیت کوین ، XRP ، اتریوم و هرگونه توکن ERC-۲۰ را نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول موبایلی و تحت وب لومی ( Lumi )

کیف پول لومی از طیف گسترده‌ای از کوین‌ها، از جمله توکن های با استاندارد ERC-۲۰ و ارزهای رمز پایه بسیاری پشتیبانی می‌کند.

کیف پول موبایلی و دسکتاپی اتمیک ( Atomic )

اتمیک می‌تواند بیش از ۳۰۰ ارز رمزنگاری شده را ذخیره کند و در حال حاضر برای سیستم عامل‌های ویندوز ، مک ، Fedora و Debian در دسترس است . نسخه‌های اندروید و IOS این کیف پول نیز راه اندازی شده است .

کیف پول موبایلی و دسکتاپی کوینومی ( Coinomi )

این کیف پول از جمله محبوب ترین کیف پول‌ها برای کاربرانی است که می‌خواهند ارزهای دیجیتال خود را در دستگاه‌های تلفن همراه ذخیره کنند. کیف پول کوینومی به شما این امکان را می‌دهد تا بیش از ۵۰۰ دارایی دیجیتال را به صورت ایمن ذخیره نمائید . کیف پول ذکر شده برای سیستم عامل‌های اندروید و Ios در دسترس است و نسخه دستک تاپ آن در انتهای سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

صرافی‌های پشتیبان کننده چین لینک

  • صرافی بایننس ( Binance )
  • صرافی هیوبی گلوبال ( Huobi Global )
  • صرافی اوکی اکسچنج ( OKEx )
  • رافی بای بیت ( Bybit )
  • صرافی BitZ

چین لینک چیست؟ + استخراج، انتقال، قیمت، کیف پول و آینده ارز دیجیتال ChainLink

پیش بینی قیمت چین لینک

  • پیش بینی (دیجیتال کوین پرایس) digitalcoinprice

در تصویر زیر، پیش بینی قیمت آینده چین لینک (Chainlink) تا پایان سال ۲۰۲۸ آورده شده است.

  • پیش بینی (تریدینک بیست) TradingBeasts

با توجه به معاملات ، قیمت LINK ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود ۴۱ دلار معامله شود و در پایان سال ۲۰۲۴، قیمت به ۶۶ دلار برسد.

  • (دیجیتال کوین) DigitalCoin

DigitalCoin ارز Chainlink را به عنوان یک سرمایه گذاری محکم و با انتظار افزایش قیمت‌ها برای سال‌های آینده ارزیابی می‌کند. Digitalcoin انتظار دارد که Chainlink (LINK) در پایان سال ۲۰۲۱ با ۵۶.۳۶ دلار معامله شود.

  • پیش بینی (ولت اینوستور) WalletInvestor

نظر WalletInvestor در مورد قیمت آینده Chainlink بسیار صعودی است و قیمت LINK در یک سال می‌تواند به ۶۵.۶۴ دلار برسد.

بر اساس وضعیت فعلی بازار، آنها پیش بینی می‌کنند این نرخ تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۹۴.۷ دلار برسد.

  • (لانگ فور کست) Longforecasts

طبق Longforecasts ، قیمت Chainlink ممکن است در پایان سال ۲۰۲۱ بین ۵۳.۸۱ تا ۶۸.۸۸ دلار باشد و تا اواسط ۲۰۲۵، قیمت ممکن است افزایش یابد و از ۱۰۰ دلار عبور کند.

چین لینک

به مرور زمان و با شناخته شدن چین لینک و کاربرد آن، پروژه‌ها و شرکت‌های زیادی، هم از دنیای ارزهای دیجیتال و هم خارج از دنیای ارزهای دیجیتال به این پروژه پیوستند و همکاری خود با چین لینک برای استفاده از اوراکل‌های آن را اعلام کردند. با وجود بی‌رقیب بودن پروژه چین لینک، اهمیت بالای کاربرد آن و همکاری‌های متعددی که تاکنون اعلام کرده، انتظار می‌رود در آینده با رشد و شکوفایی بیشتر این پروژه روبرو شویم.

کد خبر 518713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.