حذف پارکینگ‌های کپنهاگ به نفع افراد پیاده

شهرداری کپنهاگ برای افزایش کیفیت زندگی ساکنان و همچنین ارتقای شهر در جهت رفاه گردشگران، ۶۶ پارکینگ شهر را در پنج منطقه حذف می‌کند و در مکان آن‌ها پروژه‌های شهری کوچک نظیر ایجاد پارکلت را اجرا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری کپنهاگ اعلام کرده است که برای تغییر شهر در جهت رفاه شهروندان، پنج پروژه شهری را پیاده سازی خواهند کرد که هریک از آنها اهداف ویژه‌ای را نظیر پیاده‌راه سازی، کاهش آلودگی صوتی، افزایش فضای سبز و گسترش فضای شهری دنبال خواهد کرد.

بر اساس این طرح، در ۵ مرحله تغییر و تحولات بنیادی رخ خواهد داد؛ در محله Vestergade تعداد ۱۳ پارکینگ حذف خواهد شد و هدف آن بررسی نقش کاهش ترافیک بر زندگی شبانه و رفتار شهروندان و همچنین آلودگی صوتی منطقه است.

حذف پارکینگ‌های کپنهاگ به نفع افراد پیاده

۱۹ پارکینگ در منطقه "Dyrkøb" به پارک‌های پاکتی تبدیل می‌شود تا نشاط اجتماعی در شهروندان تقویت شود؛ کاشت درخت و احداث مبلمان شهری از جمله اقدامات مد نظر برای این محله است.

فرآیند حذف سایر پارکینگ‌ها نیز در جهت گسترش فضای شهر به نفع افراد پیاده انجام خواهد شد؛ برای مثال احداث پارکلت و وسیع کردن پیاده روها به عنوان فعالیت‌های تکمیلی این ابر پروژه عنوان شده است.

معاون شهردار در امور فناوری و محیط زیست در رابطه این طرح گفته است: "هدف نهایی این پروژه، جذاب‌تر کردن این شهر قرون وسطایی است. برای بسیاری از ساکنان شهر، ممنوعیت تردد خودرو در خیابان‌های مشخص به ویژه مناطقی با مسیرهای باریک و میدانچه‌های محلی، آرزویی دیرینه است. قصد شهرداری از انجام این پروژه، بررسی تأثیر کاهش ترافیک بر جذابیت شهر است. "

شهرداری بر تمام این پروژه‌ها به طور دقیق نظارت می‌کند و بازخورد آن‌ها را از تمامی شهروندان، گردشگران و کاسبان این مناطق جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر این، نارضایتی راننده‌ها در این زمینه نیز لحاظ خواهد شد تا به نتایج بهتری در این طرح رسید.

حذف پارکینگ‌های کپنهاگ به نفع افراد پیاده

کد خبر 517024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.