تجربه‌های وزارت سیدعباس صالحی منتشر شد

کتاب «به سوی دولت فرهنگ» شامل گفتگوهای تجربه‌نگاری سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب «به سوی دولت فرهنگ؛ روزگار فرهنگ، هنر و رسانه در دولت دوازدهم» شامل گفتگوهای تجربه‌نگاری با سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به‌تازگی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد و راهی بازار نشر شده است.

در مدخل این کتاب به اصول راهبردی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره شده و در ادامه به کلان برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب ۹ کلان‌برنامه تقویت ظرفیت‌های عمومی، بهبود کسب‌وکارهای فرهنگی، عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی، شفافیت، هوشمندسازی فرهنگی، انسجام بخشی دستگاه‌های فرهنگی، ارتقای محتوای تولیدات فرهنگی هنری، گسترش مناسبات فرهنگی ایران و جهان و گسترش گفت و گوهای فرهنگی پرداخته شده است.

این کتاب ۲۰۵ صفحه دارد و در پایان آن، گفت‌وگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با عنوان «چالش‌های تحقق برنامه‌ها» آمده است.

گفت‌وگوهای این‌کتاب از سوی همایون امیرزاده و محمدرضا بهمنی انجام شده و به همت اسماعیل یزدان‌پور تدوین و تنظیم شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «انقطاع حافظه سازمانی در سطوح مدیران عالی و میانی سازمان‌ها یکی از چالش‌های جدی در جابه‌جایی‌های سیاسی و تغییرات دولت‌ها است، چون آنگونه که برای مراقبت و انتقال ساختمان، تجهیزات، منابع مالی و سایر منابع ملموس سازمانی تمهید و تدارک صورت گرفته، سازوکار و مقررهایی برای جابه‌جایی دارایی‌های نامشهود در نظر گرفته نشده است.

با شناخت این چالش در نظام دیوانسالاری کشور، جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلاِمی دولت دوازدهم، مسئله مستندسازی و انتقال تجارب مدیریتی و برنامه‌ای یا دانش ضمنی به دوره‌های بعدی مدیریتی این وزارتخانه و سایر مدیران و کارشناسان فرهنگی کشور را در دستور کار قرار دادند.

برای تحقق اتصال حافظه سازمانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی، چند مسیر پیموده شده است: نخست: مهمترین اقدامات در دوره چهارساله انتخاب و با روایت تجربه‌نگارانه، تهیه و تدوین و منتشر شد. در این بخش، ۲۷ گزارش منتشر شده است. دوم: با معاونان و مدیران مراکز وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی، گفت‌وگوی تجربه نگارانه‌ای انجام و ضبط گردید. این گفت‌وگوهای یک ساعته و بیشتر، فرصتی را برای مرور اهم فعالیت‌های هر مجموعه از منظر ایشان فراهم ساخته است که در اسناد هر معاونت و ستاد موجود بوده و انتشار غیر کاغذی داشته است.»

کد خبر 516785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.