چند وزیر پیشنهادی رئیسی رأی اعتماد نمی گیرند؟

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در یک هفته گذشته می‌پردازد:

پاسخ رئیسی به ادعای یک نماینده درباره میزان حقوق و اموالش

رئیسی در واکنش به اظهارات صباغیان، نماینده مخالف کابینه که از وضعیت مالی خودش و وزرا سوال کرده بود، گفت: «درباره اموال و دارایی اعضای دولت نیز مجلس قانونی را تصویب کرد اما اجرا نشد. من در قوه قضائیه به سرعت گفتم آئین نامه آن طراحی شود اما ابهاماتی وجود داشت که من معتقدم نباید مانع اجرای قانون شود و در نهایت آئین نامه اجرایی و سامانه هم طراحی شد و دوستان اطلاعات خود را ثبت کردند. من میزان دارایی خود را نیز در برنامه‌های انتخاباتی نیز اعلام و برای اجرای این قانون به عنوان اولین نفر اموال و دارایی را اعلام کردم.»

صباغیان گفته بود: «آقای رئیسی شما باید شفافیت ایجاد کنید لذا به همراه وزرایتان اموالتان را کتبی و عمومی و همچنین حقوق دریافتی‌تان را اعلام کنید تا شفافیت سراسر کشور را فرا بگیرد، البته این کار را نمی‌کنید چون قبلاً هم گفته بودید اما به آن عمل نکردید.»

سردار جلالی: درگیر شش مدل جنگ سایبری هستیم

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نشستی با مسئولان بخش‌های مختلف نظام ارتباطات کشور، در مورد ضرورت توجه به الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و مخابرات کشور اظهار کرد: در حال حاضر، آمریکا و رژیم صهیونیستی، راهبردی تخاصمی را در مواجهه با ایران در پیش گرفته‌اند. در واقع یک تقسیم کار بین این دو اتفاق افتاده است به‌طوری که آمریکایی‎‌ها ضمن دادن آزادی عمل به رژیم صهیونیستی در اقداماتش علیه کشورمان، از اقدامات این رژیم حمایت هم می‌کنند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی نیز، یک راهبرد ترکیبی از جنس نفوذ، خرابکاری، حمله سایبری، عملیات ترکیبی الکترومغناطیس و بعضاً تروریستی را در دستور کار قرار داده است برای نمونه ترور شهید فخری زاده از جمله عملیات تروریستی بود که به صورت ترکیبی انجام شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: در برابر این استراتژی تهدیدی فعال و به‌روز، نیازمند راهبردی جامع نگر هستیم که نخستین رکن آن تشخیص درست تهدید و به دنبال آن استفاده از تکنولوژی روزآمد برای مقابله با آن است.

وی با بیان اینکه امروز در ادبیات جنگ سایبری با ۶ مدل جنگ مواجهیم که برای هریک نیازمند راه حل پدافندی خاص آن هستیم تصریح کرد: جنگ سایبری زیرساختی، جنگ سایبری نظامی، جنگ شبکه‌های اجتماعی، جنگ سایبری در حوزه مالی-پولی-ارزی، جنگ سایبری در حوزه شهر هوشمند و جنگ سایبری هیبریدی انواع جنگ‌های سایبری را تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، کاهش آسیب پذیری از سوی تهدیدات مختلف را نیازمند برنامه جامع دفاعی دانست و ادامه داد: این برنامه، دفاع و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور را در برابر انواع تهدیدات شامل می‌شود که متناسب با حوزه تهدیدات، برنامه دفاعی مخصوص آن را در دستور کار قرار داده است.

توافق با آمریکا در دولت رئیسی امضا می‌شود

احمد زید آبادی روزنامه نگار و فعال سیاسی در خصوص سرنوشت برجام در دولت سیزدهم اظهار کرد: همه می‌پرسند رئیسی با برجام چه می‌کند؟ به نظرم یا برجام را احیا می‌کند و یا صورت دیگری از آن را به امضا می‌رساند! آیا این پاسخ بیش از اندازه قاطعانه و به دور از احتیاط نیست؟ شاید باشد. من اما دو دلیل روشن برای این نظر دارم. دلیل اول اینکه چاره‌ای جز این نیست و دوم آنکه چین و روسیه هم به اندازه آمریکا و اتحادیه اروپا بر احیای برجام یا امضای صورتی دیگر از آن اصرار دارند؛ بنابراین، عدم توافق علاوه بر تأثیر بسیار مخربی که بر وضعیت نابسامان کنونی اقتصاد کشور می‌گذارد، جمهوری اسلامی را در برابر اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار می‌دهد. ممکن است گفته شود که با وجود تمام اینها شاید جمهوری اسلامی تصمیم دیگری بگیرد. ولی به نظرِ من حفظ موقعیت حکمرانی هر نوع تصمیم دیگری را منتفی می‌کند.

یونسی: ادعای ذوالنوری کذب محض است

علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در خصوص ادعای اخیر مجتبی ذوالنوری گفت: ادعای یاد شده کذب محض است، چرا که هرگز جناب آقای خاتمی رئیس جمهور وقت، به من برای عزل یا نصب هیچ مدیری اعم از مدیران کل یا معاونان یا مشاوران دستوری ابلاغ نکردند. نه شأن و روش و اخلاق آقای خاتمی این بود و نه من پذیرای دستورات عزل و نصب بودم.

وی افزود: جناب آقای خطیب که از مدیران شایسته قدیمی وزارت اطلاعات است، هرگز به وسیله آقای خاتمی یا من عزل نشده بود، بلکه جابجایی و انتقال ایشان از قم به تهران بعد از چند ماه در دوران وزارت بنده، هم یک امر عادی و هم ارتقا بود نه عزل بود و نه دستوری از طرف رئیس جمهور صادر شده بود. لذا متأسفانه می‌بینیم، این اظهارات طوری ناشیانه جعل شده که دروغ بودن آن از خود خبر پیداست و دقت در نفس خبر، به راحتی کذب بودن آن را برای هر شنونده‌ای روشن می‌کند.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات تصریح کرد: آنجایی که او سخن از «شرط ضمن عقد از طرف جناب آقای خاتمی، با وزیر اطلاعات» می‌کند به این موضوع توجه ندارد که «اساسا در این امر، عقدی در کار نیست، بلکه رئیس جمهور، بر اساس اختیارات، وزیری به مجلس معرفی می‌کند و مجلس نیز درباره آن تصمیم می‌گیرد لذا عقدی منعقد نمی‌شود تا شرطی برای آن قائل شویم».

قدردانی رئیسی از وزرای دولت سابق

رئیسی، عصر امروز یکشنبه در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه جلسه آتی هیأت وزیران، با حضور وزرای جدید برگزار خواهد شد ضمن قدردانی از همه زحمات و خدمات وزرا، به ویژه در دو هفته اخیر و در همکاری با دولت جدید، گفت: اعتقاد و باورم این است که تجربیات مسئولین سطوح کلان کشور مانند چراغ راه و راهنما، می‌تواند در پیشبرد امور مفید و مؤثر باشد و باید از این تجربیات استفاده شود.

واکنش احمدی نژاد به عکس یادگاری‌اش با سربازان آمریکایی

محمود احمدی نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم در گفت‌وگویی با یک شبکه رسانه‌ای خارجی به سفر خود به عراق و عکس یادگاری با نظامیان آمریکایی پرداخته است. محمود احمدی نژاد در ادامه گفت وگوهایش با رسانه‌های خارجی، اخیراً با شبکه الرشید عراق گفت‌وگو کرده است که سایت منتسب به او آن را منتشر کرده است.

سوال: آقای رئیس جمهور؛ یادتان می‌آید در سفری که به عراق داشتید، سربازان آمریکایی می‌خواستند با شما عکس یادگاری بگیرند؟

احمدی نژاد: بله. من هر جای دنیا که می‌روم همین گونه است. همه می‌خواهند عکس بیندازند. البته من آنها را نمی‌شناختم.

سوال: با توجه به اینکه آنها نظامی بودند، آیا برای شما مشکل آفرین نبود؟

احمدی نژاد: نگاه ما انسانی است. مگر رابطه انسانی، با شغل انسان‌ها تغییر می‌کند؟ آنها که خودشان تصمیم گیر نبودند، مامورینی بودند که از طرف یک فرماندهی به آنجا اعزام شده بودند.

۲ وزیر پیشنهادی رئیسی در مرز رأی نیاوردن

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی اصولگرا درباره رأی اعتماد به اعضای کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: با روندی که در مجلس مشاهده می‌شود، اکثریت وزرا با تفاوت رأی از مجلس رأی اعتماد می‌گیرند. ممکن است یکی دو وزیر حدنصاب را نیاورند اما اکثریت وزرا وضعیت مطلوبی دارند.

وی ادامه داد: مجلس با دولت تعامل خوبی داشته است البته نظرات، توقعات و مطالبات خود را هم مطرح کرده است و رئیس جمهور هم درباره دیدگاه‌های دولت صحبت کرد و به نظر می‌رسد بخشی از توقعات مجلس برآورده شده است و مجلس به اکثریت وزرا رأی اعتماد می‌دهد تا دولت سریع‌تر شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: سرعت معرفی کابینه و بررسی آنها به صورت تخصصی در کمیسیون‌های مجلس یک الگوی مطلوبی است که موجب می‌شود هم دولت سریع‌تر شکل بگیرد و هم نمایندگان با بررسی دقیق‌تری در مورد وزرا تصمیم بگیرند. اقدام رئیس جمهور هم در معرفی سامانه‌ای برای جذب نظرات مختلف در مورد کابینه ابتکاری بود که تا حالا سابقه نداشت و نشان داد رئیس جمهور بر اساس شاخص‌ها و برنامه‌ها وزیر انتخاب می‌کند و شاخص محوری را ملاک قرار داده نه معرفی وزرا از سوی جناح‌های سیاسی که این می‌تواند مظهر وفاق در کشور شود.

ترقی درباره وزیر پیشنهادی کشور خاطرنشان کرد: به لحاظ توانایی سازماندهی و برنامه‌ریزی، فکر می‌کنم وحیدی کاملاً توان لازم برای مسئولیت وزارت کشور را دارد و اداره این وزارتخانه برای او کار خیلی دشواری نیست. مخصوصاً اگر دولت و وزارت کشور به استانداران تفویض اختیار کند، بار وزیر کشور سبک تر می‌شود و می‌تواند به نحو کاملاً مطلوبی این وزارتخانه را اداره کند.

کد خبر 516738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.